Bjelland: Hverken første eller sidste gang et stort talent bliver solgt

Andreas Bjelland ønsker Lucas Hey held og lykke i sin videre karriere, men glæder sig nu også til at se, hvem det næste store Lyngby-talent bliver, der slår igennem.

Det var med vemod, men også stolthed, at truppen i går efter 4-1-sejren over FC Midtjylland tog afsked med Lucas Hey.

Andreas Bjelland gav selv Lucas Hey anførerbindet mod kampens slutning, og det var ikke mindst en anerkendelse af den unge midterforsvarer, der altså nu er den seneste kongeblå spiller i rækken til at slå igennem fra Akademiet.

– Lucas har gjort det fantastisk for os, og vi ønsker ham alle det bedste fremover. Der er ingen tvivl om, at vi vil savne ham, og jeg synes, at han fortjente den anerkendelse at få de sidste minutter som anfører. Når det er sagt, så står solen også op i morgen, og det her er så langt fra første gang, at vi i Lyngby Boldklub sælger en dygtig spiller.

– Alene på Lucas’ position, har vi nogle rigtig gode eksempler på dygtige spillere, der de senere år er kommet igennem rækkerne. Da Frederik Winther blev solgt, kom Kevin Tshiembe til, og da Kevin blev solgt, trådte Lucas så ind på scenen. Historien har det med at gentage sig, og jeg tror meget på, at vi er på vej et rigtig godt sted hen som klub, siger Andreas Bjelland inden, at han sender roser afsted mod Akademiet.

– Vi er en klub, der traditionelt har udklækket utroligt mange store talenter, og når jeg hver dag ser, hvordan der bliver arbejdet på Akademiet, så giver det mig kun endnu mere tro på, at der kommer mange flere, og at vi er på vej den rette vej, slutter Bjelland.

Næste opgave for Andreas Bjelland og co er næste søndag, hvor Brøndby IF venter på udebane.