Kongeblå storsejr over FC Midtjylland

Lyngby Boldklub tog her til eftermiddag en forrygende 4-1-sejr over FC Midtjylland, der blev reduceret til 10 mand tidligt i kampen.

Lyngby Boldklub havde spillemæssigt fået en god start på årets 3F Superliga, men før dagens opgør manglede sæsonens første sejr.

Efter en fantastisk kongeblå indsats kom den dog i hus her til eftermiddag, da det blev til en knusende sikker 4-1-sejr.

Allerede fra kampens start gik det Lyngby Boldklubs vej, og man fornemmede hurtigt, at det skulle blive Freyr Alexandersson troppers dag.

Efter fire minutter satte Lyngby Boldklub et flot angreb sammen, hvor Tochi Chukwuani kunne prikke bolden forbi Stefan Gartenmann og sætte i løb alene ned mod Jonas Løssl. Stefen Gartenmann trak dog i nødbremsen og nedlagde Chukwuani, hvorfor forsvarsspilleren efter et VAR-gennemsyn fik marchordre.

Lyngby Boldklub satte sig herefter tungt på kampen, og efter 17 minutter blev der begået straffespark mod Sævar Magnusson. Frederik Gytkjær oppe omsatte med stor sikkerhed forsøget fra 11-meterpletten, og bragte Lyngby Boldklub foran med 1-0.

Fem minutter senere var det tæt på 2-0 ved Tochi Chukwuani, da han opsnappede en skidt tilbagelægning. Hans forsøg på at chippe bolden hen over Jonas Løssl fra en spids vinkel gik dog i sidenettet.

Sævar Magnusson voldte nok engang gæsterne problemer i dagens kamp, og efter 25 minutter kom han alene igennem i højresiden efter, at Pascal Gregor havde erobret bolden højt på banen. Islændingen forsøgte sig med et chip til bagerste stang til en helt fri medspiller, men en lang FCM-tå kom desværre i vejen.

Få minutter senere kom udbygningen af føringen dog. Igen kom Sævar Magnusson igennem FCM-defensiven, og denne gang fandt han Kolbeinn Finnsson ved bagerste stang. Finnsson sparkede bolden fladt i nærmeste hjørne til 2-0. Det var Kolbeinn Finnssons første mål for Lyngby Boldklub.

Lyngby Bolden sad fuldstændig på kampen, og 10 minutter før pausefløjt, var det også tæt på at blive 3-0. Et hjørnespark blev slået flot til forreste stang, hvor Pascal Gregor snittede bolden videre til bagerste stang. Her lurede en fri Alfred Finnbogason, men i en lidt spids vinkel, headede angriberen over mål til stor ærgrelse for ikke mindst ham selv.

Kampbilledet efter pausen forblev kongeblåt, om end FC Midtjylland kom mere på kuglen. I stedet lurede Freyr Alexanderssons drenge på omstillingerne, og det gav pote af et par omgange.

Efter en lille time drønede Lyngby-drengene igennem i en kontra, og Frederik Gytkjær kunne både vælge at afslutte eller spille på tværs til en medspiller. Gytkjær tog chancen mod kassen, hvorefter gæsternes Oliver Sørensen hjalp bolden det sidste stykke over stregen til 3-0.

Kampen udviklede sig herefter lidt chancefattigt inden, at Lyngby Boldklub stak kniven helt ind med 10 minutter tilbage af kampen.

Willy Kumado var kommet på banen i anden halvleg, og da han blev retvendt mod gæsternes mål nede på Lyngbys egen banehalvdel, steg stemningen på lægterne med det samme.

Med et hidsigt løb over 40 meter drev Willy bolden i højt tempo, hvorefter han kombinerede sig igennem til mållinjen.

Herfra fandt han flot Tochi Chukwuani, som spillede endnu en stor kamp i kongeblåt, og han omsatte med stor sikkerhed chancen ved bagerste stang til 4-0.

Festen var dermed total på Lyngby Stadion, og så betød det knapt så meget, at FC Midtjyllands angriber Cho fik reduceret til slutresultatet 4-1 i de døende sekunder af kampen.

Med den flotte 4-1-sejr tager Lyngby Boldklub nu fire point efter sæsonens første tre kampe.

Næste opgave af Brøndby IF på udebane.

Lyngby Boldklub – FC Midtjylland

06.08.23 Kl. 16:00 på Lyngby Stadion

3F Superliga, 3. spillerunde.

1-0, Frederik Gytkjær, straffespark (17 min)

2-0, Kolbeinn Finnsson (29 min)

3-0, Frederik Gytkjær (58 min)

4-0, Tochi Chukwuani (82 min)

4-1, Gue-Sung Cho (90+ min)

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Tobias Storm (80. Willy Kumado), Lucas Hey, Pascal Gregor, Andreas Bjelland (84. Johan Meyer), Kolbeinn Finnsson (63. Brian Hamalainen), Marcel Rømer (63. Casper ’Dani’ Winther), Tochi Chukwuani, Sævar Magnusson, Alfred Finnbogason, Frederik Gytkjær (80. Jonathan Amon).

Tilskuertal: 5.206

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe