Magnusson med FCM-momentum: Ville elske at score foran vores fans

Sævar Magnusson er inde i en god scoringsstime mod FC Midtjylland, og i morgen håber han at fortsætte den, når ’Ulvene’ igen kommer på besøg.

Søndag eftermiddag er der igen Superliga-bold på Lyngby Stadion, når De Kongeblå tager imod ’Ulvene’ fra FC Midtjylland.

Lyngby Boldklub kommer til kampen efter sidste weekends ene point i udekampen mod Viborg, hvor De Kongeblå leverede 30 fantastiske minutter og kæmpe mere med hjemmeholdet i den resterende del af opgøret.

Sævar Magnusson glæder sig over holdets præstationer i de to første kampe, om end han gerne havde set mere end to point på kontoen.

– Jeg synes, at vi har spillet de fleste minutter i rigtig godt, men vi har kun ét point. Mod F.C. København mener jeg 100%, at vi fortjente mindst ét point, og mod Viborg havde vi 30 rigtig gode minutter inden, at vi blev for passive.

– Vi endte med at ville forsvare vores 2-0-føring i stedet for at angribe og gå efter 3-0-målet. Vi blev alt for passive, og det skal vi aldrig blive igen. Det er en klassisk fejl, og der skal vi bare være klogere fremover. Vi var gode til at finde den balance i foråret, og det skal vi tilbage til, siger Sævar Magnusson, som dog pointerer, at holdet står langt bedre end på samme tidspunkt sidste år.

– Jeg hæfter mig ved vores store udvikling, som jeg synes, at vi har gennemgået ift. samme tidspunkt sidste år. Vi kender systemet rigtig godt, og vi føler os fuldstændig sammenspillet. Så vi er på vej den rette vej, og vi glæder os til at fortsætte med at bygge på den gode start, som jeg overordnet set synes, at vi har fået. På søndag skal vi komme ud med god energi og have fansene med os. Når vi har det, så ved vi, at vi får de sidste procenter, hvor vi kan slå alle i rækken.

God Magnusson-stime mod FCM

Lyngby Boldklub og FC Midtjylland mødte hinanden fire gange i sidste sæson, og kun én kamp blev afgjort med mere end ét mål, da De Kongeblå tog en flot 1-3-sejr i Herning.

Kampene har derfor været tætte, og spørger man Sævar Magnusson, så bliver det ikke anderledes søndag eftermiddag på Lyngby Stadion.

– Jeg tror, at FC Midtjylland vil komme tændte ud til kampen. De ved godt, at de har haft nogle hårde kampe mod os, og de ved, at vi er et godt hold. De kommer ikke til at undervurdere os, så vi skal være fuldstændig klar fra start. Jeg tror, at det bliver endnu en tæt kamp mod dem. Vi har en rigtig stor tro på os selv, og vi tror på, at vi foran egne fans kan gå ud og tage sæsonens første tre point, siger Magnusson.

Den islandske offensivspiller voldte ’Ulvene’ store problemer i sidste sæson, da han scorede fire mål i lige så mange kampe. Dermed var FC Midtjylland islændingens absolut yndlingsmodstander i den seneste sæson.

Søndag satser Magnusson på at fortsætte den gode stime.

– Jeg tror måske, at jeg har haft fire chancer i de seneste fire kampe mod FC Midtjylland, og jeg har scoret på dem alle sammen. Jeg ved ikke, hvorfor det lige er mod FC Midtjylland, at jeg scorer så mange mål, men jeg satser da helt sikkert på at gøre det igen i morgen. Jeg ville elske at score foran vores egne fans, slutter han.

Sævar Magnusson præsenteres af Pops Pizza.

Der er kampstart i morgen kl. 16:00, og du kan stadig nå at købe billetter til opgøret her.