U14 vandt Audi KB Cup 2023

I sidste uge deltog både de kongeblå U13 og U14-talenter i den traditionsrige Audi KB Cup, og her blev det til en samlet sejr for U14 og masser af gode oplevelser for holdene.

Lyngby Boldklub havde i sidste uge både U13 og U14-talentholdet med til traditionsrige Audi KB Cup på Frederiksberg.

Med til turneringen var både danske, svenske, norske og finske klubber, hvorfor der både ventede U13 og U14-drengene store oplevelser mod modstandere, som de ikke normalt støder på.

U14 gik hele vejen

Der ventede U14-drengene en spændende gruppe, hvor der ventede modstand fra Helsingborg IF, BK Olympic og RB 1906.

De Kongeblå talenter lagde ud med torsdag at spille 1-1 inden, at det fredag og lørdag blev til en 3-2-sejr over BK Olympic og en 2-0-sejr over RB 1906.

Resultaterne betød, at drengene vandt deres pulje, hvorfor F.C. København ventede i semifinalen. Her måtte kampen ud i en spændende straffesparkskonkurrence,  hvor Lyngby Boldklub dog endte med at tage en snæver sejr.

I finalen ventede HIK, der havde besejret Malmö FF i deres semifinale. Igen måtte Lyngby Boldklub ud i straffesparkskonkurrence, og igen endte det med en sejr til de kongeblå, hvorfor U14-drengene kunne løfte pokalen som vindere af Audi KB Cup 2023.

U13 tog flot 5. plads

Også U13-drengene deltog ved Audi KB Cup, men modsat U14-drengene formåede de ikke at spille sig i semifinalen. Oplevelserne og de mange gode erfaringer, kan ingen dog tage for de yngste kongeblå talenter på Akademiet.

U13-holdet var kommet i en stærk gruppe med K.B, FC Honka og Vålerenga Fotball.

De Kongeblå lagde stærkt fra land med en 3-0-sejr over finske FC Honka, inden at de dagen efter tabte med 2-0 til Vålerenga inden, at hjemmeholdet fra K.B. blev besejret med 7-1.

Kun vinderen af gruppen gik i semifinalen, hvorfor de unge Lyngby-talenter ‘måtte nøjes’ med placeringskampe, hvor det blev til en 1-0-sejr over Esbjerg fB og en 3-0-sejr over Stabæk.

Akademiet præsenteres af Sydbank.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske