Lyngby Boldklub tilknytter ny fysisk træner

Lyngby Boldklub styrker den fysiske sektor med ansættelse af Benjamin Mortensen, som er ny fysisk træner i klubben.

Udviklingen fortsætter på alle fronter i Lyngby Boldklub, og nu er turen kommet til den fysiske sektor, der har fået tilgang af en ny fysisk træner i form af Benjamin Mortensen.

Benjamin Mortensen vil først og fremmest være omkring førsteholdet, men vil også spille en rolle omkring U19-holdet og transitionen til førsteholdet.

Den nye fysiske træner vil indgå i et tæt samarbejde med Physical Performance Lead, Thomas Kjærbye, som glæder sig meget over tilgangen af Benjamin.

– I Lyngby Boldklub arbejder vi altid på at stå skarpest muligt og være klar til at præstere vores ypperste. Jeg er derfor utrolig glad for, at vi nu kan byde velkommen til Benjamin, som styrker og skærper vores fysiske team omkring førsteholdet, fortæller Kjærbye inden, at han uddyber Benjamin Mortensens rolle.

– Benjamin vil først og fremmest være omkring førsteholdet i dagligdagen, men også byde ind omkring U19 og transitionen op til førsteholdet. Benjamins tilstedeværelse betyder, at vi i fællesskab kan gå endnu mere i dybden med den enkelte spillere og gøre dem til den bedste udgave af dem selv.

Benjamin Mortensen kommer til Lyngby Boldklub fra en stilling som fysisk træner i Fremad Amager, hvor han havde ansvaret for både førstehold og deres Akademi.

Nu er han dog blevet kongeblå, og det vækker naturligvis også glæde hos klubbens nye fysiske træner.

– Jeg er rigtig glad og stolt over, at jeg har fået muligheden for at blive en del af Lyngby Boldklub, og jeg synes allerede, at jeg har fået en god start. Klubben er fyldt med utroligt kompetente mennesker, som jeg ser meget frem til at arbejde sammen med, så vi i fællesskab kan rykke os mest muligt, siger Benjamin Mortensen.

Benjamin Mortensen har allerede taget hul på arbejdet i Lyngby Boldklub.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske