Rømer glæder sig til elektrisk Lyngby Stadion

Marcel Rømer og resten af Lyngby Boldklub-truppen ser frem til lørdagens sæsonpremiere, hvor anføreren især glæder sig til et elektrisk Lyngby Stadion.

Efter en lille måned med opstartstræning, træningskampe og finpudsning, står nu den endelig snart på 3F Superliga igen.

Sæsonen starter med et brag mod F.C. København hjemme på Lyngby Stadion, og det er en start på sæsonen, som den kongeblå anfører, Marcel Rømer, glæder sig til.

– Jeg er utrolig spændt. Nu er der jo gået tre-fire uger, hvor al fokus jo har været på, at vi skulle være i bedst mulig forfatning til den her kamp mod F.C. København, og det synes jeg, at vi er nu, siger Rømer inden, at han fortsætter.

– Man kan helt sikkert godt mærke, at det begynder at krible lidt ekstra nu. At møde F.C. København og Brøndby IF her på Lyngby Stadion er nogle af de fedeste kampe. De kommer med en masse tilskuere, og vores egen opbakning har også været exceptionel den senere tid. Man fornemmer virkelig at byen er elektrisk op til den her kamp, og der findes intet bedre, når man har den fornemmelse. Alle glæder sig selvfølgelig til at komme i gang.

Sammenholdet er noget særligt

Lyngby Boldklub spiller igen i denne sæson 3F Superliga, og det er på baggrund af sidste sæsons utrolige ’Great Escape’ og miraklet i Horsens.

Euforien har lagt sig, men sammenholdet fra den særlige sæson består ifølge anføreren fortsat.

– Vi tager sidste sæsons ’Great Escape’ med os. Der er en rigtig god stemning og energi i klubben, og den skal vi selvfølgelig fortsætte med at dyrke og bruge. Vi har vist os selv og omverden, hvad vi er i stand til, og vi vil gøre alt for at fortsætte med at tage røven på fodbold-Danmark.

– Der er kommet et helt specielt sammenhold på holdet og i det hele taget i klubben. Vi har fået skabt en særlig kultur, og det er noget, som vi skal værne om. Der er en enorm fællesskabsfølelse, og det er en både fedt og trygt at være en del af, fortæller Marcel Rømer.

Der gik i sidste sæson hele 17. runder før, at den første 3F Superliga-sejr kom i hus, og det skabte svære forudsætninger for Lyngby-drengene.

Selvom man nu ikke længere har kniven for struben før hver eneste kamp, lægger anføreren dog ikke skjul på, at det kongeblå mandskab er sultne efter at komme bedre fra land i den kommende sæson.

– Først og fremmest bliver det meget dejligt bare ind i mellem at kunne leve med et enkelt point, hvis det er dét, der ligger i en kamp. Det var der ikke råd til i slutningen af sidste sæson, fordi vi havde givet os selv det udgangspunkt, som vi nu havde.

– Vi er i den grad også blevet klar over, at der ikke er råd til at lave en så dårlig start, som vi lavede i sidste sæson. Vi skabte noget, der burde have været umuligt, men man kan ikke forvente at gøre det to sæsoner i træk. Så vi har selvfølgelig talt ind i, at vi skal levere bedre fra starten af, siger Rømer.

Lyngby Stadion har båret os frem

Lyngby Stadion viste i sidste sæson, hvor stor betydning ubetinget opbakning kan have.

For trods svære vilkår og en noget nær umulig kamp for overlevelse i 3F Superligaen, veg de kongeblå fans aldrig fra holdets side.

Nu venter en ny svær opgave, når de forsvarende danske mestre fra F.C. København gæster Lyngby Stadion i sæsonpremieren, og her glæder anfører Marcel Rømer sig til igen at mærke den specielle opbakning fra Lyngby Stadions lægter, som han mener kan være med til at bære Lyngby-holdet fremad.

– Vi får noget af en ilddåb mod F.C. København, men altså, man skal jo møde dem på et eller andet tidspunkt, og jeg synes egentlig, at det er okay at møde dem her i starten. Deres mentalitet vil nok være, at de skal slå os ni ud af 10 gange, men vi tror på, at vi kan drille dem.

– Lyngby Stadion har båret os frem den senere tid, og stadion bliver virkelig elektrisk, når vi spiller den her slags kampe. Lyngby Stadion får lige et nøk på 50%, fordi alle ved, hvad der skal til for at vi kan præstere bedst muligt. Det er noget magisk over Lyngby Stadion, når vi spiller de her kampe, og det hele kribler i mig bare det at sidde og snakke om det. Vi glæder os, slutter Rømer.

Der er kampstart på lørdag kl. 16:00, og du kan købe billetter til kampen her.

Marcel Rømer præsenteres af Rudolf Freelance & Consulting.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske