Mathias Kristensen udlejes til Kolding IF

Lyngby Boldklubs nummer ni udlejes til Kolding IF, der netop er rykket op i NordicBet Ligaen. Lejeaftalen gælder for den kommende sæson.

Lyngby Boldklub udlejer fra dags dato Mathias Kristensen til NordicBet Liga-mandskabet, Kolding IF.

Mathias Kristensen kom til Lyngby Boldklub fra Nykøbing FC før sidste sæson, hvor han startede ud med et par vigtige mål. Sidenhen er det dog blevet mindre og mindre med spilletid til den store angriber, hvorfor han nu udlejes for resten af sæsonen.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig til at se ’MK’ få spilletid i Kolding IF og til at følge ham under opholdet.

– Der er ingen tvivl om, at både Mathias og vi havde håbet på, at hans første år i klubben både havde kastet mere spilletid og flere mål af sig. Når det er sagt, så har Mathias været utrolig professionel, og han har bidraget lige så snart, der har været brug for ham. Der er dog heller ingen tvivl om, at Mathias skal ud og have spilletid, og det kan han nu få i en godt setup hos Kolding IF i den rigtig stærke NordicBet Liga. At få en brandvarm ’MK’ tilbage er i vores alles interesse, og jeg glæder mig til at følge Mathias i den kommende sæson, siger Nicas Kjeldsen.

Også angriberen selv glæder sig til igen at komme ud og få spilletid.

– Det er vigtigt for mig at komme ud og få spilletid, og det er jeg rigtig glad for nu at kunne få i Kolding IF. Sidste sæson var meget op og ned for mig, så jeg ser frem til at komme ud og få mere spilletid og forhåbentlig begynde at score en masse mål igen. Jeg glæder mig til at følge Lyngby Boldklub under mit lejeophold, og så håber jeg at kunne vende endnu stærkere tilbage, siger Mathias Kristensen.

Mathias Kristensen står noteret for 26 kampe i den kongeblå trøje.