Michael Schäfer hyldes med navngivning af Vesttribunen

Hovedtribunen – Vesttribunen – på Lyngby Stadion har fået nyt navn, og opkaldes efter Lyngby-legenden Michael Schäfer.

Entreprenørvirksomheden Nor|DC købte i juni rettighederne til tribunen, men i stedet for blot at navngive tribunen efter eget firmanavn valgte Nor|DC at udskrive en konkurrence om hvilken Lyngby-legende, der skulle hyldes med tribunenavnet. Mere end 1500 fans har deltaget i de to afstemningsrunder, og da stemmerne var talt op stod det klart, at Lyngby-fansene ønskede at navngive tribunen efter kamprekordholder Michael Schäfer. Schäfer vandt den afgørende afstemning foran Michael Gothenborg, Klaus Berggreen, Henrik Store Larsen og Miklos Molnar

Dermed kan vi til den kommende sæson byde velkommen på den nye Michael Schäfer-tribune på Lyngby Stadion!

Michael Schäfer var i mere end 24 år synonym med Lyngby Boldklub og klubbens “guldalder” i 1980erne. Han debuterede for De Kongeblå i 1977 i 3. division, og var med til at rykke Lyngby Boldklub op i landets bedste fodboldrække, 1. division, i 1979. Schäfer vandt i Lyngby-trøjen et Danmarksmesterskab i 1983 samt tre pokaltitler i 1984, 1985 og 1990. Dertil kommer flere sølv- og bronzemedaljer, og 3 A-landskampe for Danmark.

Fra 1977 til 1991 spillede midtbanespilleren hele 482 kampe, og gjorde sig selv til klublegende og indehaver af rekorden for flest spillede førsteholdskampe – endda med over 100 kampes margen ned til 2. pladsen på listen. Langt de fleste kampe var som anfører, og da tiden som aktiv sluttede blev Schäfer assistenttræner for Lyngbys førstehold i begyndelsen af 1991. Fra sidelinjen var Schäfer således også meddelagtig i Lyngbys andet Danmarksmesterskab. Siden overtog han tøjlerne og blev cheftræner for førsteholdet frem til 1995, hvor han efter 18 år omkring førsteholdet takkede af.

Tilknytningen til Lyngby Boldklub fortsatte dog lang tid efter den aktive karriere sluttede, og Schäfer er således fortsat aktiv spiller i moderklubben.