Lyngby-sejr i generalprøven

De Kongeblå fra Lyngby Boldklub endte med at trække sig sejrrigt ud af sæsonopstartens sidste træningskamp mod nyoprykkede Hvidovre IF. Alfred Finnbogason afgjorde kampen med et flot hovedstødsmål.

Lyngby Boldklub mødte Hvidovre IF i generalprøven inden sæsonstarten i næste uge på Lyngby Stadion. Kampens indledning var præget af hårdt spil og tætte dueller fra begge hold, hvor ingen gav sig.

Efter 17 minutter erobrede Tochi bolden og driblede forbi sin modstander, inden han blev stoppet i en hård tackling. Finnsson tog sig af frisparket, men skuddet voldte ingen problemer for Hvidovres målmand.

Spelmann forsøgte sig med et langskud efter 31 minutter, men skuddet var mere faretruende for tilskuerne i fanzonen end for Kikkenborg på kassen.

Efter 35 minutter måtte Bjelland lade sig udskifte, hvor Hamalainen kom ind som erstatning.

I første halvleg var Qamili en konstant trussel på Hvidovres højrefløj. I en af sine dribleture, trak Marcel Rømer i håndbremsen og blev derfor tildelt kampens første gule kort efter 41 minutter.

Første halvleg var en jævnbyrdig affære uden reelle målchancer til nogle af holdene.

Anden halvleg startede med et flot angreb fra Lyngby, hvor Tochi forsøgte sig med et skud, der desværre ramte en Lyngby-spiller på vejen mod målet. Kort tid efter var Hvidovre tæt på at score, men forsøget blev afværget i det lille målfelt. Herefter fulgte en kort periode hvor Hvidovre havde optrin til et par chancer dog uden at blive helt farlige.

Efter 57 sendte Rømer en tværaflevering til Finnsson som trak ind i banen og spillede Sævar til en afslutning som det meste af stadion troede gik ind. Det var dog desværre opstanderen som skuddet ramte. Derfor stadig 0-0 på tavlen.

På et efterfølgende hjørnespark til Lyngby sejlede bolden over til den fjerneste stolpe. Hey headede bolden tilbage til Hamalainen der prøvede at sende bolden i en høj bue over Hvidovres keeper men forsøget var en anelse for højt.

Kampens hidtil største chance kom efter 62 minutter, hvor Storm sendte et godt indlæg ind til Finnbogason, der headede bolden på mål, men Hvidovres målmand lavede en flot redning.

Efter 65 minutter lykkedes det så endelig Lyngby at score. Kolbeinn sendte et chip indlæg mod fjerneste stolpe, hvor Alfred Finnbogason stod klar til at stange bolden i mål. En kopi af chancen fra et par minutter før. Denne gang i modsatte side og så var sigtekornet perfekt indstillet af den Islandske målræv.

Efter 75 minutter blev Tochi sendt i dybden, men hans forsøg blev pareret af Hvidovres keeper.

Hvidovres vel nok største mulighed tilfaldt den tidligere Lyngby-spiller ‘Greko’ efter 84 min. Han fik en farlig hovedstødsmulighed, men Greko sendte hovedstødet over målet fra kort afstand.

Lyngby kom langt bedre ud til anden halvleg med et højt, skarpt pres og bedre pasningsspil, hvilket tippede kampen i De Kongeblås favør.

Lyngbys Start11:
Kikkenborg – Gregor, Bjelland, Hey – Storm, Rømer, Chukwuani, Magnússon – Gytkjær, Finnbogason.

Udskiftninger:
35’ Bjelland/Hamalainen