Uafgjort i træningskampen mod Hillerød

Lyngby Boldklub og Hillerød Fodbold stod over for hinanden i opstartens tredje træningskamp, der bød på intensitet og flere gode chancer.

I de første 10 minutter var det tydeligt, at Lyngby havde overtaget, men efterfølgende formåede Hillerød at presse sig tilbage i kampen uden dog at blive farlige.

Efter 20 minutter havde Rezan et skud på mål, der dog blev afværget af Hillerøds målmand, da bolden sad direkte på ham. Hillerød fik deres første skud efter 24 minutter, men det gik langt forbi målet efter en tilfældig nedfaldsbold.

Rezan imponerede med en dribletur og tunnel på en modspiller, hvilket resulterede i et frispark lige uden for feltet. Desværre ramte Brian panden på en Hillerød-spiller med sit spark. Efter 30 minutter udnyttede Hillerød en for kort tilbagelægning, men  Johan Meyer i midterforsvaret, afværgede indlægget.

Gregers Arndal forsøgte sig med et skud fra distancen, men det gik lige forbi målet. Lige inden pausen spillede Hillerød friskt til og fik en chance til anfører Witt efter et indlæg, men hans hovedstød gik over målet.

Anden halvleg startede med en enkelt udskiftning, hvor Juhl kom ind i stedet for Storm. Lyngby fortsatte med at skabe chancer, herunder efter en flot et-to kombination mellem Rezan og Bizoza, der dog ikke førte til en scoring.

Dani leverede en flot aflevering, der åbnede op for Hillerøds forsvar og gav Rezan mulighed for at trække ind i banen og afslutte fra kanten af feltet. Desværre gik skuddet lige akkurat forbi stolpen. Efter 20 minutters spil i anden halvleg blev Amon og Kaastrup indskiftet for Lyngby, og de skulle senere vise sig at skabe ravage for modstanderne.

Lauge lagde en flot stikning til Zean, der fintede en forsvarsspiller, men hans skud blev blokeret. Bolden faldt ned til Amon, der trykkede af fra kanten af feltet, men Hillerøds målmand stod godt og reddede skuddet. Hillerød havde kort efter et skud, som Storch formåede at redde lige på stregen.

På et kontraangreb lykkedes det Kaastrup at afdrible en forsvarsspiller, så han var alene med målmanden, men desværre blev skuddet reddet. Returbolden faldt for fødderne af Bizoza, der flugtede bolden over kassen. Kaastrup forsøgte også lykken langt udefra med venstreskøjten, men skuddet gik lige forbi den fjerneste stolpe. Dette skulle vise sig at blive kampens sidste chance.

I en tæt træningskamp formåede Lyngby Boldklub ikke at omsætte chancerne til mål mod Hillerød Fodbold. Derby della Jensen endte derfor uden sejrherre.