Mål i 3. halvleg gav smalt nederlag

Randers FC scorede i 3. halvleg, og så kunne ‘Hestene’ snuppe en snæver 1-0-sejr over Lyngby Boldklub i dagens træningskamp.

Lørdag eftermiddag stod den på opstartens anden træningskamp, da Randers FC var modstanderen i en kamp, der var blevet aftalt til tre gange 45 minutter, så flest mulige kunne få vigtige minutter i benene.

Lyngby Boldklub havde da også hele 26 mand med til kampen, hvor kun Jannich Storch og Mathias Kristensen sad helt over med skader.

Lyngby Boldklub startede kampen godt, og især Willy Kumado fik allerede i kampens første minutter sat fokus på sine spidskompetencer med dybe løb og overlap.

Efter få minutter samlede han en løs bold op uden for hjemmeholdets straffesparksfelt, hvorefter han tog chancen mod kassen. Den flade afslutning voldte dog ikke hjemmeholdets målmand alt for store problemer.

De Kongeblå sad i det hele taget fint på kampens indledning, og efter 10 minutter var Frederik Gytkjær tæt på at bringe holdet i front. Hans forsøg fra en lettere spids vinkel blev dog flot pillet af Patrick Carlgren i Randers-målet.

Resten af første halvleg blev en tæt affære, hvor begge hold havde muligheder for at bringe sig i front.

Tættest på var hjemmeholdet fra Randers FC dog ved Filip Bundgaard, men Mads Kikkenborg hev en fremragende redning ud af ærmet.

Holdene gik derfor målløse til kampens første pause.

Anden halvleg fortsatte, hvor første halvleg slap med chancer i begge ender.

Hjemmeholdet noterede deres største chance ved Stephen Odey, da han fik rundet Mads Kikkenborg, men blev presset ud i en vinkel, der blev for spids, hvorfor afslutningen strøg i sidenettet.

Lyngby-defensiven stod generelt ganske fint mod sidste sæsons nummer fem i 3F Superligaen, og oftest kom De Kongeblå i vejen med blokeringer eller gode defensive angreb.

Lyngby Boldklub tegnede sig også for chancer, og kort før kampens andet pausefløjt, tvang Alfred Finnbogason Randers-målmanden ud i en stor redning.

Mål blev det dog heller ikke til i kampens 2. halvleg, hvorfor det fortsat stod 0-0 efter de første 90 minutter.

Udskiftningerne rullede atter i pausen mellem anden og tredje halvleg, og den sidste halvleg blev da også en tand mere rodet end de to første.

Randers FC startede 3. halvleg bedst, da Stephen Odey gjorde op for sin afbrænder tidligere i kampen og satte sidste fod på en fint angreb fra hjemmeholdet, hvorfor ‘Hestene’ fem minutter inde i den sidste halvleg bragte sig i front med 1-0.

Lyngby Boldklub tog herefter over, og var klart mest på kuglen i den sidste gode halve time af opgøret. Randers forsvaret stod dog ganske fornuftigt, og også indskiftede Randers målmand Oskar Snorre hev en god redning frem.

De Kongeblå kom derfor aldrig på tavlen i opgøret, der dermed sluttede med 1-0 til Randers FC.

Randers FC – Lyngby Boldklub

08.07.23 Kl. 13:00 hos Randers FC

Træningskamp

1-0 (0-0)

1-0, Stephen Odey (95 minutter)

Lyngby Boldklubs startopstilling:

Mads Kikkenborg, Willy Kumado Brian Hamalainen, Andreas Bjelland, Pascal Gregor, Kolbeinn Finnsson, Tochi Chukwuani, Casper ’Dani’ Winther, Sanders Ngabo, Frederik Gytkjær, Alfred Finnbogason.

Lyngby Boldklubs opstilling i 2. halvleg:

Mads Kikkenborg, Willy Kumado (65. Tobias Storm), Kolbeinn Finnsson (65. Gustav Mortensen), Brian Hamalainen (65. Mikkel Juhl), Andreas Bjelland (65. Johan Meyer), Pascal Gregor (65. Baptiste Rolland), Casper ‘Dani’ Winther (65. Marcel Rømer), Sævar Magnusson, Sanders Ngabo (55. Parfait Bizoza), Frederik Gytkjær (65. Rezan Corlu), Zean Dalügge.

Lyngby Boldklubs opstilling i 3. halvleg:

Sayouba Mandé, Tobias Storm, Gustav Mortensen, Lucas Hey, Johan Meyer, Baptiste Rolland, Marcel Rømer, Parfait Bizoza (100. Jonathan Amon), Lauge Sandgrav, Rezan Corlu, Magnus Kaastrup.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske