Freyr: En træningskamp, der gav mange gode svar

Cheftræner Freyr Alexandersson var i det store hele tilfreds med dagens træningskamp, hvor han fik mange svar.

Lyngby Boldklub spillede her til eftermiddag opstartens anden træningskamp, da det blev til et snævert 1-0-nederlag til sidste sæsons nummer fem i 3F Superligaen, Randers FC.

Trods resultat var Freyr Alexandersson efter kampen tilfreds med flere dele af spillet, om end han gerne havde set, at De Kongeblå havde skabt flere chancer.

– Jeg synes, at vi spillede en god træningskamp. Spillerne var offensive, fulgte vores fokuspunkter og defensivt, taktisk samt kollektivt, synes jeg, at vi så stærke ud. Der er ingen tvivl om, at vi fik en masse gode svar, og at vi selvfølgelig gerne ville have konverteret de mange gode situationer, som jeg synes, at vi bragte os i på banens sidste tredjedel, siger Freyr Alexandersson, som dog glæder sig over turen til Randers som helhed.

– Det var en lige kamp mod en god modstander, som vi ikke så ofte spiller træningskampe mod. Det var givtigt at møde at hold, der gør tingene på en lidt anden måde, end de hold, som vi normalt spiller træningskampe mod. Vi valgte også at køre en ’almindelig opladning’ med overnatning fra i går til i dag, og jeg kan mærke, at det også gav os noget at komme tilbage i den rytme. Alt i alt har det været en god weekend, hvor vi virkelig føler, at vi er ’back in business’, slutter Freyr.

Næste træningskamp for Lyngby Boldklub er allerede på onsdag, hvor der venter en udekamp mod Hillerød.

Freyr Alexandersson præsenteres af Ensure.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske