Amon: Jeg er faldet godt til

Jonathan Amon kom til Lyngby Boldklub i sidste uge, og amerikaneren føler, at han er faldet godt til hos De Kongeblå.

I sidste uge skrev Lyngby Boldklub en 1-årig kontrakt med Jonathan Amon, som er kommet godt fra land i den kongeblå trøje.

Den gode start overrasker ikke offensivspilleren, som før skiftet havde gode snakke med Freyr Alexandersson.

– Jeg havde en del interesse og forskellige muligheder, men jeg synes, at Lyngby Boldklub var den bedste mulighed for mig. Jeg havde nogle gode snakke med træneren, der tror rigtig meget på mig, så jeg var ikke rigtig i tvivl om, at jeg skulle vælge Lyngby, fortæller Amon inden, at han uddyber.

– Vi havde nogle gode snakke om måden Lyngby Boldklub vil spille fodbold på, og der synes jeg, at jeg passede rigtig godt ind. Jeg tror på, at jeg kan lære en masse af træneren og mine holdkammerater, så vi sammen kan få en endnu bedre sæson end den seneste.

– Min første uges tid har været god. Drengene har været rigtig gode til at hjælpe mig, og jeg synes, at niveauet på holdet er rigtig godt. Jeg føler, at jeg er faldet hurtigt på plads på holdet.

Tror på planen

Jonathan Amon blæste 3F Superligaen bagover, da han tilbage i 2017 debuterede for FC Nordsjælland.

Efter en lang og god periode for amerikaneren blev han ramt af en række skader, der sidenhen har forhindret ham i at komme tilbage til det tidligere høje niveau.

Nu er der lagt en god plan for Lyngby Boldklubs nye nummer 17, som glæder sig til fremtiden på Lundtoftevej.

– Det har selvfølgelig været en lang og svær periode for mig, men jeg har været nødt til at fortsætte med at tro på tingene. Der er kun en vej for mig, og jeg føler, at jeg er på rette vej nu. Jeg stoler på staben og den plan, der er blevet lagt for mig, siger Amon og fortsætter.

– Lige nu er jeg i gang med min første hele træningsuge i halvandet år, og selvom der naturligvis stadig er en del arbejde foran mål, så har jeg det godt fysisk og føler, at jeg er et godt sted, hvorfra jeg kan bygge på. Jeg glæder mig meget til fremtiden i Lyngby Boldklub.

Jonathan Amon drager sammen med resten af truppen i dag mod det jyske, hvor der er i morgen venter en træningskamp mod Randers FC.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske