Dalügge: Dejligt at være tilbage i Lyngby

Zean Dalügge er tilbage efter endt lejeophold i HB Køge, og offensivspilleren glæder sig over igen at være i kongeblåt.

Efter et vellykket lejeophold hos NordicBet Liga-klubben HB Køge, er Zean Dalügge atter tilbage i kongeblåt, hvor han i sidste uge startede op med resten af truppen og spillede træningskamp mod FC Helsingør.

Den 19-årige offensivspiller glæder sig over at være tilbage i klubben.

– Det er dejligt at være tilbage. Nu har vi været i gang i en uges tid, og jeg føler, at jeg er ved at komme ind på livet af gutterne. Jeg er ved at få Lyngbys form for fodbold ind under huden igen, og det er bare dejligt at være ude at spille fodbold igen efter en lang ferie, siger Dalügge, som havde et godt halvt år i HB Køge.

– Det var overordnet set et godt lejeophold. Det var godt at komme ud og spille hver weekend og bidrage med både mål og assist. NordicBet Ligaen har et rigtig godt niveau, og jeg føler, at jeg har udviklet mig godt over det seneste halve år, siger han.

Zean Dalügge spillede fra start mod FC Helsingør i sidste uges træningskamp mod FC Helsingør, og han glæder sig til at spille sin chance i kongeblåt i opstarten.

– Mit må for opstarten er at spille mig tættere på kamptruppen og se, om jeg kan spille mig til nogle indhop i starten. Forhåbentlig kan jeg byde mig så godt til, at jeg kan bide mig lidt fast, siger Dalügge, som ikke lægger skjul på, at han har fulgt med i Lyngby Boldklub under hans lejeophold med HB Køge.

– Det var et sindssygt forår som Lyngby Boldklub havde. Det var både sjovt og nervepirrende at følge med i. Det var sindssygt fedt at se klubben klare den, og kæmpe cadeau til drengene for den præstation. Det var voldsomt at følge med i kampen i Horsens.

– Det har været helt vildt at følge med i den tilskuerudvikling, der også har været i klubben. Atmosfæren på Lyngby Stadion virker til at have været utrolig, og det glæder jeg mig til at blive en del af nu, slutter han.

Zean Dalügge scorede tre mål og stod for to assist under sit ophold i HB Køge.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske