Adam Vendelbo udlejes til Nykøbing FC

Lyngby Boldklubs talentfulde angriber Adam Vendelbo udlejes til 2. divisions-mandskabet Nykøbing FC.

Tidligere på året underskrev Adam Vendelbo sin første kontrakt med Lyngby Boldklub, da klubben tror på den talentfulde angriber på den lange bane.

Spilletid er dog alfa og omega for vores dygtige unge spillere, og da der ikke pt. er udsigt til, at Adam Vendelbo kan se frem til meget af det på Superliga-holdet, udlejes han nu til 2. divisionsmandskabet Nykøbing FC for den kommende sæson.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen ser frem til at følge Adam Vendelbos udvikling på Falster i den kommende sæson.

– Der er ingen tvivl om, at vi tror på, at Adam en dag kan blive en vigtig førsteholdsspiller for os, men lige nu er det vigtigt, at han kommer ud og får værdifuld spilletid. Det kan han få i Nykøbing FC, der har et stærkt setup og som spiller i 2. division, der vel nærmest aldrig er set stærkere. Jeg er sikker på, at det bliver en givtig periode for Adam, og vi kommer til at følge hans udvikling tæt, siger Nicas Kjeldsen.

Også Adam Vendelbo selv glæder sig til at prøve kræfter med seniorfodbolden i en stærk 2. division.

– Jeg brænder for at blive den bedste udgave af mig selv, så jeg kan ende med at gøre en forskel inde på Lyngby Stadion, og jeg tror på, at spilletid i Nykøbing FC vil gøre mig rigtig godt i jagten på det. Jeg har hørt godt om deres miljø og træner i klubben, så jeg glæder mig til at komme i gang og vise mig frem for både Lyngby Boldklub og Nykøbing FC, siger Adam Vendelbo.

Adam Vendelbo har første dag i Nykøbing FC i dag.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske