Jonathan Amon skriver kort aftale med Lyngby Boldklub

Den amerikanske offensivspiller Jonathan Amon er startet op med Lyngby Boldklub, og har underskrevet en 1-årig kontrakt med De Kongeblå.

Da Lyngby Boldklub mandag formiddag startede træningen frem mod den kommende sæson, var det med et enkelt helt nyt ansigt på træningsbanen. Den 24-årige amerikanske offensivspiller Jonathan Amon har nemlig været med i den første kongeblå træningsuge, og nu har Amon og Lyngby Boldklub så lavet en kontrakt for den kommende sæson.

Jonathan Amon har været FC Nordsjælland-spiller fra 2017 til udgangen af 2022, hvor han i store perioder var ramt af skader. I vinter forlod Amon endegyldigt Farum, og har siden brugt tiden på at genoptræne og bygge på sin form.

”Det er stadig for tidligt i forløbet at konkludere, at han er fuldstændig fri af skaderne, og begge parter har spillet med åbne kort, når det kommer muligheder og begrænsninger. Men vi er i processen blevet enige om at lave en kort aftale for næste sæson, der også tager højde for de usikkerheder der er. Så ser vi om vi kan få Jonathan klar” fortæller fodboldchef Nicas Kjeldsen, der ikke vil lægge for meget pres på forventningerne til Amon:

”Vi har i hvert fald kunne konstatere, at Amon er fit til at træne og han har haft en god første uge her. Alle kan huske både topniveauet, men også de mange skader, der desværre har forfulgt Jonathan i karrieren. En fit Jonathan Amon er en profil i Superligaen, og det håber vi selvfølgelig at forløse. Men vi tager det hele meget stille og roligt, og med aftalen her er der ro til at vi finder ud af, om Amon kan komme tilbage i Superligaen – i en kongeblå trøje” lyder det fra Nicas Kjeldsen.

Amon står i karrieren noteret for 38 Superliga-kampe og to landskampe for det amerikanske landshold. Han er med i truppen når Lyngby senere til formiddag møder FC Helsingør i en træningskamp.