Freyr: Vigtigt at vi fik alle i aktion

Cheftræner Freyr Alexandersson var ikke tilfreds med resultatet, men alligevel fortrøstningsfuld efter Lyngbys første testkamp i pre-season. Her tabte De Kongeblå med 2-0 til FC Helsingør, der udnyttede to tilfældigheder til at vinde kampen.

“Det var en klassisk første træningskamp synes jeg, så vi hæfter os ved de positive ting. Dem var der flere af. Vi fik alle mand i aktion, fik ingen skader og vi fik Jonathan Amon på banen for første gang i halvandet år. Det var positivt, og kampen viste også at der er noget at bygge på. Drengene har haft en hård første uge, så det vigtigste var at alle kom på banen” fortæller Freyr Alexandersson.

Den islandske cheftræner var også ude med roser til de mere end 250 tilskuere, hvoraf størstedelen var børn fra Lyngby Boldklubs fodboldskole:

“Tak til alle, der kom og så på, især de mange fodboldskolebørn, som hele ugen har været omkring os. Det har været en stor fornøjelse at opleve børnenes interesse omkring vores træning, og idag var der også rigtig mange børn, der valgte at se vores træningskamp. Det er vi meget taknemmelige for” fortæller Freyr Alexandersson.

Lyngbys næste testkamp er den 8. juli på udebane mod Randers FC.