Flot præstation rakte ikke: Nederlag til U17 i pokalfinalen

Lyngby Boldklubs U17-mandskab led tirsdag aften et smalt nederlag efter straffesparkskonkurrence i en ellers tæt fodboldkamp. Lyngby havde chancerne undervejs til at tage føringen, men i sidste ende løb Brøndby med pokalen.

Det var en solbeskinnet aften på Tingbjerg Idrætspark, der dannede rammen om dette års U17-pokalfinale mellem Lyngby Boldklub og Brøndby IF. De to hold spillede en meget tæt kamp, der kunne have gået begge veje i ordinær tid.

I 1. halvleg skulle der en del til at få låst begivenheden op i en periode, hvor de to hold var skarpe til at følge gameplanen og bevare deres struktur i holdet. Når chancerne opstod, var Lyngby dog det farligste hold. Spillerne lykkedes med et par gode gennembrud i højre side, hvor Emile Chambo måtte se et par afslutninger i feltet blokeret. Senere i kampen fik Saman Jalaei lagt bolden godt til Kristian Jasovic, der sendte et godt forsøg afsted, der desværre sad midt på keeperen. 0-0 ved pausen efter 40 minutter, hvor Lyngby holdt Brøndby fra chancer.

Lyngby startede 2. halvleg bedst og lykkedes igen med at blive farlige mod Brøndby. Kampens største mulighed faldt efter godt 10 minutter af 2. halvleg, da indskiftede Mathias Kaarsbo leverede en flot yderside aflevering, der sendte Emile Chambo alene igennem, som desværre måtte se sin afslutning taget af Brøndbys keeper. Brøndby leverede sin bedste periode i kampen i de sidste 15 minutter, hvor de flere gange blev farlige i Lyngbys felt. Lyngbys spillere forsvarede heroisk og målmand Anton Mayland måtte også hive en flot redning frem mod slutningen.

0-0 blev slutfløjtet og kampen måtte dermed afgøres ved straffespark. Brøndby gjorde desværre rent bord og kunne på deres femte spark afgøre affæren og vinde pokaltitlen.

Der skal lyde en kæmpe ros til både stab og spillere fra U17, som leverede en god kamp og en generelt stærk sæson. De skal nu på velfortjent sommerferie og blive klar til nye oplevelser i Lyngby-trøjen.

U14 til turnering i lokalområdet

Over weekenden var akademiets U14-hold til Nexus International Tournament, som blev spillet på FC Rudersdals baner i Vedbæk. En velarrangeret turnering, der bød på et solidt program for U14-holdet med seks kampe, der fordelte sig over lørdag og søndag.

Gruppekampene bød på udfordringer mod RB Leipzig, Sønderjyske og Honved Budapest. Lyngby formåede på flot vis at gå ubesejret igennem gruppen, og dermed ventede Everton i kvartfinalen. Her viste Lyngby-mandskabet sig igen stærkt frem og slog dem med 2-0, som lørdagens sidste aktivitet.

Søndag formiddag ventede Hearts fra Skotland i semifinalen, der desværre slog Lyngby-holdet med 2-0. Lyngby endte som turneringens nummer fire efter nederlag til HSV i bronzekampen.

U14-mandskabet sendes herfra også på sommerferie. Stor cadeau for en flot sæson med mange stærke præstationer imellem.

Akademiet præsenteres af Sydbank.