Lyngby Boldklub skriver kontrakt med Akademi-talent

U19-talent Johan Meyer er blevet udstyret med en kontrakt med De Kongeblå.

Akademiet i Lyngby Boldklub blomstrer, og ungdomsholdene har igen-igen haft flotte sæsoner både i kamp og på træningsbanen, hvor spillerne er i konstant udvikling.

Én af de spillere, der har udviklet sig utrolig flot over det seneste halve år, er Johan Meyer, og det er med stor glæde, at vi kan offentliggøre, at der er blevet skrevet en 1-årig kontrakt, med mulighed for forlængelse, med U19-landsholdsspiller, Johan Meyer.

Johan Meyer kom til De Kongeblå i vinter, og fodboldchef glæder sig over den udvikling, som midterforsvareren har været i, og at der nu er sat signatur på en kontrakt.

– Johan Meyer har taget nogle rigtig flotte skridt siden, at han kom til os fra FC Nordsjælland i vinter. Vores dygtige trænere på Akademiet har gjort et fremragende stykke arbejde med Johan, som selv allerede er utrolig professionel og har en stor ærgerrighed efter hele tiden at udvikle sig både på og udenfor banen. Vi er meget tilfredse med Johans foreløbige udvikling, og vi tror på, at der er endnu mere i vente for ham. Nu skal Johan træne fast med førsteholdet og gennem vores gode transitionsmiljø gøres klar til debut, når tiden er rigtig, siger fodboldchef Nicas Kjeldsen.

Lyngby Boldklub er et fantastisk sted at være

Johan Meyer har blot været i Lyngby Boldklub i et halvt års tid, men trods sin korte tid hos De Kongeblå føler han allerede, at han har udviklet sig en masse.

Midterforsvareren er derfor selvsagt glad for, at han nu har sat sin signatur på en kontrakt med Lyngby Boldklub.

– Jeg er utrolig glad for at have skrevet den her kontrakt. Det var et stort mål og en drøm for mig, da jeg kom til klubben i vinter at komme fast op i førsteholdstruppen, så jeg er selvfølgelig rigtig glad.

– Jeg synes, at min udvikling over det seneste halve år har været helt fantastisk, og det har allerede klart været den bedste tid for min personlige udvikling. Jeg føler, at jeg har udviklet mig ekstremt meget både som fodboldspiller og person. I og med, at jeg har været så meget omkring førsteholdstruppen, føler jeg, at jeg har taget nogle store og lærerige skridt ift. hvad det vil sige at spille førsteholdsfodbold, siger Johan Meyer inden, at han uddyber.

– Skiftet fra FC Nordsjælland var det helt rigtige for mig. Lyngby Boldklub er et fantastisk sted at være. Kulturen og miljøet er helt utroligt godt med en masse mennesker, der bare vil en det bedste og hjælpe en med ens udvikling. Det har jeg haft rigtig godt af.

Udviklingen er dog ikke kommet af sig selv, og selv er Johan Meyer hurtig til at rose alle de dygtige trænere, som han har haft omkring sig i det seneste halve år.

– Mads Kristensen på U19 har gjort et kæmpe stykke arbejde for mig, og jeg kan ikke understrege nok, hvor stor pris jeg sætter på ham og alle omkring Akademiet i Lyngby Boldklub. Trænerne på førsteholdet har også været rigtig gode til at give mig feedback og forklare mig, hvad der skal bygges på for, at jeg kan tage det bedst mulige skridt op til seniorfodbold, fortæller Johan Meyer.

Læring fra Bjelland – Inspiration fra Hey

Johan Meyer har i foråret ofte været omkring førsteholdets træningsmiljø, og en enkelt gang har den talentfulde forsvarsspiller da også været i truppen til en kamp i 3F Superligaen.

Selvom han først nu officielt rykkes i førsteholdstruppen, har han allerede oplevet, hvor meget læring han kan suge til sig fra De Kongeblås rutinerede defensive kræfter.

– Jeg kan lære utrolig meget af nogle af de erfarne spillere som Bjelland, Gregor og Hamalainen, som spiller på min position. Jeg er meget overbevist om, at de med deres store erfaring kan være med til at hjælpe mig til at blive den bedste udgave af mig selv. Jeg har allerede kunne mærke det, når jeg har trænet med dem, siger Meyer, som dog også henter inspiration i den mere jævnaldrende Lucas Hey.

– Lucas Hey er også en kæmpe inspiration for mig. Vi har jo lidt den samme historie med, at vi har taget turen op fra U19 og ligesom er den nye unge spillere i truppen, der skal lære af de rutinerede. Han har bare grebet chancen helt fantastisk og buldret derudad, så det er naturligvis meget inspirerende.

Johan Meyer har endnu blot en enkelt gang været en del af 3F Superliga-kamptruppen, men det var til gengæld en oplevelse, der satte gang i drømmene hos den unge spiller.

– Jeg ser utrolig meget frem til at blive en del af den her særlige Lyngby-stemning omkring kampene. Allerede mod OB, hvor jeg var med på bænken, kunne jeg mærke stemningen fra fansene, og det satte virkelig noget gang i mig ift. at ville have flere af den slags oplevelser. Den opbakning, der er til holdet er helt vanvittig. Vi har utrolig mange loyale folk, der er der i tykt og tyndt, og det glæder jeg mig helt vildt til at opleve inden for kridtstregerne.

– Jeg synes, at der er noget rigtig spændende i gang i Lyngby Boldklub. Både på banen, men også udenfor. Der er et kæmpe potentiale, og jeg tror på, at foråret kun var starten for os som klub, slutter Johan Meyer.