Lucas Hey er nomineret til European Golden Boy

Lyngby Boldklubs talentfulde midterforsvarer Lucas Hey er nomineret til årets European Golden Boy, hvor de 100 største europæiske fodboldtalenter er med.

Erling Haaland, Kylian Mbappé, Paul Pogba, Lionel Messi og Wayne Rooney.

Det er blot nogle af de store navne, der gennem tiden har vundet den prestigefyldte pris European Golden Boy, der hvert år siden 2003 er blevet kåret af det italienske medie Tuttosport i samarbejde med adskillige andre store europæiske fodboldmedier.

Tuttosport har i dag offentliggjort deres bruttoliste af nominerede til dette års kåring, og det er med stor glæde, at vi kan fortælle, at Lucas Hey er nomineret til den flotte pris.

Dermed er Lucas Hey kommet i fornemt selskab med blandt andre Jude Bellingham, Pablo Gavi og Rasmus Højlund.

Lucas Hey er en af de imponerende 10 danskere, der er nomineret og den første Lyngby Boldklub-spiller, der er nomineret siden 2017, hvor Jens Odgaard var på listen.

Selv er hovedpersonen stolt og lettere mundlam over nomineringen.

– Det er helt vildt, synes jeg. Jeg ved næsten ikke, hvad jeg skal sige, men jeg er selvfølgelig utrolig stolt og glad for at være med på en så fornem liste. Det motiverer mig kun yderligere for at fortsætte min udvikling, og så er jeg også rigtig glad for, at der bliver kigget Lyngby Boldklubs vej på sådan en liste. Det er en kæmpe anerkendelse til mig, men også til de utroligt mange dygtige folk, der er i klubben, siger en glad Lucas Hey.

Værd at bemærke er det desuden også, at tidligere Akademi-spiller Maurits Kjærgaard ligeledes er på listen.

#FremtidenErKongeblå