Sævar Magnusson er kongeblå frem til sommeren 2025

Lyngby Boldklub og Sævar Magnusson har underskrevet en kontraktforlængelse, hvorfor islændingen nu er på kontrakt frem til sommeren 2025.

De gode nyheder fortsætter med at komme i Lyngby Boldklub, og det er med stor glæde, at vi nu kan offentliggøre, at Sævar Magnusson har forlænget sin Lyngby-kontrakt frem til sommeren 2025.

Magnusson blev topscorer for Lyngby Boldklub i den netop afsluttede 3F Superliga-sæson, og han noterede sig da også i især kvalifikationsspillet for et par vigtige mål, der var med til at sikre ’The Great Escape’.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig over, at det er lykkedes at sætte et ekstra år på Sævar Magnussons kontrakt.

– Sævar har gennemgået en helt utrolig flot udvikling i sin tid i Lyngby Boldklub. Han kom som relativt uprøvet fra Island, men har bare dag for dag lagt på, og var i sidste sæson en afgørende spiller på holdet. Jeg er rigtig glad for, hvad vi foreløbigt har set fra Sævar, men jeg er også sikker på, at der venter endnu mere fra ham, så jeg er rigtig glad for, at det er lykkedes at sætte et ekstra år på hans kontrakt, siger Nicas Kjeldsen.

Magnusson: Lyngby føles nærmest som mit hjem

Glæden over forlængelsen er heldigvis ikke kun stor hos Lyngby Boldklub.

Også hos hovedpersonen selv er der stor begejstring over, at kontrakten nu løber frem til 2025.

– Jeg har valgt at forlænge min kontrakt, fordi jeg simpelthen elsker Lyngby Boldklub. Jeg elsker at møde ind hver dag med mine holdkammerater og snakke med alle omkring klubben. Man kan mærke, hvor meget folk brænder for klubben, og det smitter. Det er noget helt særligt for mig at træde ind på Lyngby Stadion, og jeg er virkelig glad for, at jeg nu har kontrakt frem til 2025, fortæller Sævar Magnusson.

Sævar Magnusson blev topscorer for Lyngby Boldklub i sidste sæson, og man skal ikke granske sin hukommelse særligt længe for at huske et par utroligt vigtigt scoringer hjemme på Lyngby Stadion i kvalifikationsspillet.

Selv føler islændingen da også, at han har udviklet sig eksplosivt over de seneste par år i Lyngby Boldklub.

– Jeg synes, at jeg har udviklet mig rigtig meget gennem den tid, jeg har været her. Faktisk både som spiller og menneske. Træningsmiljøet og niveauet i klubben er meget højt, og jeg værdsætter virkelig at være en del af en gruppe spillere og trænere, der hver dag arbejder for at blive en bedre udgave af dem selv, siger Lyngby-topscoreren, som ikke lægger skjul på, hvor meget Lyngby Boldklub betyder for ham.

– Lyngby Boldklub er kun min anden klub efter Leiknir hjemme på Island, og jeg føler næsten, at Lyngby er mit hjem nu. Jeg føler, at jeg er rigtig tæt på folkene, der arbejder her, og jeg elsker også mit forhold til klubbens fans. Det er som en stor familie, og det minder mig meget om min barndomsklub hjemme på Island. Det betyder rigtig meget for mig.

– Jeg elsker fansene, og jeg elsker især min sang. Jeg føler, at jeg har en rigtig god forbindelse til dem, og det betyder meget for mig at give tilbage både på og udenfor banen, siger Magnusson.

En af de bedste dage i mit liv

Sæver Magnusson var mere eller mindre fast mand i forårets kæmpestore Lyngby-optur, og det hele kulminerede med den utrolige kamp i Horsens, hvor overlevelsen i 3F Superligaen blev en realitet.

Oplevelsen har efterhånden sat sig hos den islandske offensivspiller, men selvom han pt. har fuld fokus på det islandske landshold, lægger han ikke skjul på, at dagen i Horsens var noget ganske særligt.

– Det var en fantastisk dag, og fansene var også helt utrolige. Det er en dag, jeg aldrig kommer til at glemme. Jeg var helt oppe at flyve i lang tid efter kampen, men lige nu er jeg fokuseret på landsholdet, og de to vigtige EM-kvalifikationskampe, som vi skal spille. Men Jesus Christ – det var en af de bedste dage i mit liv, mindes Magnusson inden, at han ser fremad mod næste sæson i 3F Superligaen.

– Mit mål før hver sæson er at spille endnu bedre, end jeg gjorde i sæsonen inden og konstant være i udvikling. Det er jeg ikke i tvivl om, at jeg opnår i den kommende sæson. Alt omkring Lyngby Boldklub er så charmerende i øjeblikket, og jeg kan ikke vente med at spille på Lyngby Stadion igen foran vores fans, og sammen bygge videre på det, som vi præsterede i foråret, slutter Magnusson.

Sævar Magnusson præsenteres af Danielsen Urban Landscape.