Lyngby Boldklub forlænger med Alfred Finnbogason

De Kongeblå har glæde af Alfred Finnbogason i et år yderligere, da islændingen har underskrevet en 1-årig kontraktforlængelse.

Det er med stor glæde, at vi kan offentliggøre, at Lyngby Boldklub og Alfred Finnbogason har forlænget samarbejdet med et år, hvorfor den islandske angriber nu er på kongeblå-kontrakt frem til sommeren 2024.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig over den forlængede aftale.

– Alfred er en kæmpe kapacitet for os, og vi tror på, at han kun kommer til at spille en endnu større rolle for os i den kommende sæson. Han kom skævt ind i truppen sidste sommer, og han havde i det hele taget en uheldig sæson med flere skader, der forhindrede ham i at komme ind i hans flow. Alligevel har han høje klasse været synlig, når han har spillet, og hans store betydning udenfor banen har vi også nydt rigtig godt af, fortæller Nicas Kjeldsen inden, at han fortsætter.

– Alfred får nu en preseason, hvor han er fuldstændig fit, og hvor han stille og roligt kan finde det høje niveau, som vi alle sammen ved, at han har. Jeg er rigtig glad for, at det er lykkedes at forlænge kontrakten med Alfred.

Finnbogason: Lyngby-ånden er noget specielt

Alfred Finnbogason nåede 13 kampe for Lyngby Boldklub i seneste sæson, og det er ikke et antal kampe, som angriberen selv er synderligt tilfreds med.

Finnbogason glæder sig derfor over forlængelsen og til at bidrage endnu mere i den kommende sæson.

– Først og fremmest er jeg bare rigtig glad for fortsat at kunne sige, at jeg er Lyngby-spiller. På dette stadie af min karriere vægter jeg det miljø jeg er i rigtig højt, og Lyngby-ånden er noget helt specielt.

– Det første år var virkelig meget op og ned for mig. Den første del af sæson var en stor mental udfordring – både på grund af skader, men også fordi vi tabte rigtig mange kampe. Det var ikke nemt at være i ikke at vinde. Skaderne var også en stor personlig skuffelse for mig, fordi de kom på tidspunkter, hvor jeg følte, at jeg var ved at ramme min topform. Det er en stor grund til, at jeg også fortsætter i klubben. Jeg føler ikke, at mit arbejde i Lyngby Boldklub er færdigt, og jeg glæder mig til at have en fuld sæson i topform. Jeg føler, at jeg er et godt sted, og jeg glæder mig til at starte træningen op igen, siger Finnbogason.

Alfred Finnbogason spillede mere i foråret end i efteråret, men han var ikke med i den afgørende kamp i Horsens.

Selvom han sad over i den kamp, vil han aldrig glemme den kamp og sæsonen, der bød på det historiske comeback i jagten på overlevelse i 3F Superligaen.

– Jeg vil aldrig glemme sidste sæson. Det comeback og det sammenhold, vi præsterede er helt unikt, og det er en af de største bedrifter i min karriere at have været en del af det hold, fortæller Finnbogason, som nu vil tage momentum med videre i næste sæson.

– Vi skal bringe alt den positive energi, der er i klubben i øjeblikket, med os videre ind i den nye sæson. Det gælder både os som hold, men også alle rundt om klubben. Lyngby Stadion var fantastisk i specielt foråret, og jeg er sikker på, at vi sammen kan overraske en masse mennesker, slutter angriberen.

Alfred Finnbogason præsenteres af Stålrør A/S.