International topmodstand venter U13 og U15

To af Akademiets hold tager i weekenden på tur til henholdsvis Malmø og Burnley, hvor de kan se frem til modstand fra øverste hylde fra hele Europa.

I midtugen var Lyngby Boldklubs U15-hold i Aalborg for at spille ligakamp, og de leverede en fornem indsats, der gav en 5-2 sejr med hjem. I weekenden skal de forsøge at tage de gode takter med, når de skal deltage i turneringen Malmø Trophy. Der venter et flot program for holdet, hvor PAOK og Sevilla venter fredag, mens Malmø og Heerenveen venter lørdag.

Der er masser af rejseaktivitet for U15 i denne periode, og det er ikke uden grund, at holdet opsøger modstand fra udlandet. Oplevelsen omkring ture og de intense dage med masser af fodbold giver drengene oplevelser, som de vil tage med sig videre, hvis du spørger klubbens ungdomsudviklingstræner Marcus Oxe.

– Vi sender endnu engang vores akademihold afsted udenlands for at blive matchet internationalt. Der er spillere på vores ungdomshold, der en dag skal præstere på Lyngby Stadion for A-holdet, og disse ture og de udfordringer der hører med, hvor det ”kun” handler om fodbold, er forhåbentlig med til at lade dem drømme endnu mere, udtalte Marcus Oxe om turen.

– Der er både et stort socialt- og ikke mindst et sportsligt stærkt udbytte som jeg forventer de kan tage med i rygsækken. For mig er det ikke disse enkeltture der gør det, men det bidrager til summen af hele det talentudviklingsprogram, man kommer igennem her i Lyngby som ungdomsspiller, tilføjede Marcus Oxe.

U13 rejser til Burnley

Klubbens U13-hold er også på farten, når de torsdag aften tager turen mod England. Her skal de spille Clarets Academy Cup, som er arrangeret af Burnleys akademi. Udover at være i gruppe med værtsholdet venter også Liverpool, Chelsea og Sheffield United. Turneringen har vækket stor spænding i gruppen, og holdet kan slet ikke vente med at tage udfordringen op, hvis du spørger cheftræneren.

– Vi glæder os helt vildt. Det er så fedt, at vi kan tilbyde drengene denne her modstand og have flere dage i streg, hvor vi skal være totalt fokuseret på fodbold. Vi skal spille otte kampe af 50 minutter. Det stiller kæmpe krav til deres koncentration og evne til at hvile mellem kampe i en grad, som de ikke er vant til i vores almindelige hverdag herhjemme, lød det fra cheftræner Emil La Cour.

Kæmpe held og lykke til de to hold med de kommende dage!

Hjemme i Danmark er der også aktivitet, når U14 sammen med U17 kører til Vejle for at spille, mens U19 tager til Jylland for at møde Sønderjyske.

Akademiet præsenteres af Sydbank.