Gytkjær: Lørdag er en gave, der venter på at blive åbnet

Frederik Gytkjær og resten af Lyngby Boldklub glæder sig til lørdagens udekamp mod AC Horsens, hvor det bliver afgjort, hvorvidt den står på Superliga eller 1. division efter sommerferien.

Ved vinterpausen dømte de fleste allerede Lyngby Boldklub til at være rykket ned fra Superligaen, men efter et forrygende forår er Lyngby Boldklub fuldt ud i spil til at klatre op på den rigtige side af nedrykningsstregen.

Havde man givet Gytkjær det her scenarie i vinter, havde han da også glædeligt taget imod det.

– Hvis man havde givet mig det her scenarie i vinter, så har jeg selvfølgelig taget det. Jeg kan huske, at vi allerede på træningslejren i vinter snakkede om, at det ville være helt fantastisk, hvis bare vi kunne være i spil på sidste spillerunde. Jeg er godt klar over, at det hele ikke ligger i vores egne hænder, men at vi er, hvor vi er, det er et tegn på, at vi virkelig har leveret et godt forår, siger Frederik Gytkjær, som ikke gider bruge krudt på lørdagens anden vigtige kamp, der spilles oppe i Aalborg.

– Der er ingen tvivl om, at vi har størst fokus på at gøre vores eget job i Horsens. Gør vi ikke det, så er alt andet ligemeget. Vi har stor respekt for AC Horsens, og det kræver, at vi er der 100%, hvis vi skal have noget med derfra. Det er vigtigt, at vi holder fokus på vores egen banehalvdel.

Lørdag er en gave

Tre hold er i spil til de to nedrykningspladser i 3F Superligaen, hvor Lyngby Boldklub pt. ligger på den ene af disse.

På grund af det fantastiske forår og den spirende optimisme i Lyngby Boldklub, føler Frederik Gytkjær dog ikke, at De Kongeblå går på banen med et stort pres.

– Jeg føler ikke, at vi har noget pres på os. Vi har været døde og begravede hele sæsonen, så vi er rigtig glade for, at vi er i spil. Vi er meget afklarede omkring vores situation. Hvis miraklet skulle udeblive på lørdag, så vil vi være sindssygt ærgerlige i den første tid, men så tror jeg også, at vi vil være stolte over det forår, vi har leveret. Så for os er lørdag en gave, der venter på at blive åbnet, fortæller Gytkjær.

De Kongeblå er sikret utrolig opbakning i Horsens, da Lyngby Boldklub sender små 10 fanbusser afsted.

Frederik Gytkjær er benovet over opbakningen, og han vil gøre alt for gøre oplevelsen ekstra god for de mange Lyngby-fans, der tager turen til det jyske.

– Det er fantastisk. Det betyder meget for os spillere, at vi kan mærke opbakningen, og det må man i den grad sige, at vi kan i øjeblikket. Det er et tegn på, at der bliver gjort noget rigtigt her i klubben, og at folk er stolte over os. Fansene har en stor andel i, at vi har kunne sætte gang i det her comeback i foråret, så vi spiller i den grad også for dem på lørdag, slutter Gytkjær.

Der er kampstart i morgen kl. 14:00.

Frederik Gytkjær præsenteres Replay.

Foto: Fodboldbilleder.dk