U19 vandt stor turnering i Tyskland

Der har været travlt på Akademiet over pinsen, som både har budt på turneringer i udlandet og ligakampe. Lyngbys mange unge spillere forsætter med at imponere. Det lykkedes endnu engang klubbens U19-hold at vinde guld, da de tog til turnering i Tyskland, mens U17 fik en flot andenplads ved deres turnering.

Turen gik til det sydlige Tyskland for Lyngby Boldklubs U19 mandskab, hvor der skulle spilles pinseturnering. Der var et klart socialt formål med turen og et ønske om at runde fodboldsæsonen af med flere dage sammen. Der ventede selvfølgelig også kampe mod udenlandsk modstand, som holdet havde set meget frem til.

Lyngbys U19-drenge skulle vise sig at tromle sig vej gennem turneringen, der endte med en samlet målscorer på 10-0 i fem kampe og en guldmedalje til sidst. En imponerende bedrift af gruppen, som dermed formåede ikke at indkassere et eneste mål i de fem kampe, hvilket også blev belønnet med prisen som turneringens målmand til Filip Versterre.

– Drengene var super professionelle, og man kunne nemt fremhæve mange individuelle præstationer. Vores forsvarsspillere er dygtige i deres defensive aktioner og vores offensive spillere kan skabe chancer ud af næsten ingenting. Generelt som gruppe har de bare et højt niveau og er virkelig arbejdsomme, siger cheftræner Mads Kristensen om turen.

Sidste punktum for sæsonen skal sættes på lørdag d. 3. juni, når U19 tager til Sønderjyske for at spille deres sidste ligakamp.

U17 i Tyskland og sejre til U14 og U15

Også klubbens U17-hold var kørt mod Tyskland til turnering. Lyngby startede turneringen stærkt ved at gøre rent bord i deres pulje, hvor Arminia Bielefeld blandt andet blev slået med 3-0 af et velspillende Lyngby-hold. Lyngby formåede også at spille sig i finalen, som desværre endte med et 2-0 nederlag. Det var dog en lærerig og velspillet fodboldkamp og ikke mindst en rigtig god tur for de unge spillere, der nød hinandens selskab.

I ligasammenhæng var både U14 og U15 i aktion. U15 var lørdag på en længere tur til Sønderjyske, hvor de trak en 2-1 sejr hjem trods en blandet præstation på banen. Og udover at have været til endagsturnering i Kiel, var U14 i går aftes i aktion mod Farum i ligaen. Her vandt Lyngby-mandskabet 4-3 efter en begivenhedsrig kamp.

Onsdag venter kampe for både U15 og U13, når U15 skal til Aalborg og spille, mens U13 skal en tur til Farum.

Akademiet præsenteres af Sydbank.