Freyr: Alle er i sync omkring vores situation

Cheftræner i Lyngby Boldklub, Freyr Alexandersson, ser en stor afklarethed omkring klubbens situation og den opgave, der venter mandag eftermiddag på Lyngby Stadion.

Der venter et brag af en kamp, når Lyngby Boldklub i morgen tager imod AaB i en kamp, hvor det hele er sat på spidsen.

Spændingen op til kampen er derfor naturligvis stor, men på trods af kampens store betydning melder cheftræneren om god stemning og overskud i Lyngby-truppen.

– Jeg oplever en god stemning, der er lidt anderledes, end den normalt er på det her tidspunkt af sæsonen, hvor den kan være lidt mere anspændt. Stemningen omkring holdet er faktisk den samme, som den var for et år siden, da vi rykkede op fra 1. division, og det er en stor styrke, siger Freyr Alexandersson inden, at han fortsætter.

– Der har været og er stadig finaler weekend efter weekend, og det synes vi er super fedt. Jeg tror på, at det er i sådan et miljø, hvor folk flytter sig bedst. Det er hårdt at være i, men vi skal også huske, hvor vi kommer fra. Det er lykkedes os være med til det allersidste på trods af vores svære efterår, og det er virkelig positivt. Det kan være svært at være positiv i øjeblikket, men det synes jeg virkelig vi skal prøve at være. Der er meget man kan tage med fra en periode, som den vi er i lige nu. Sammenholdet på holdet og omkring klubben har været utroligt i dette forår, og samtidig synes jeg, at vi har set spillere vokse flot i det seneste halve år.

En fornøjelse at mærke Lyngby-ånden

Efteråret i Lyngby Boldklub var pointmæssigt svært, men på trods af de svære forudsætninger for at klare den i Superligaen, har både truppen og fansene leveret et utroligt forår, hvor resultaterne og opbakningen har givet genlyd.

Freyr Alexandersson mærker derfor på egen krop også den særlige Lyngby-ånd, som mange i og omkring klubben tidligere har omtalt.

– Jeg synes, at hele klubben og byen har været i stor balance omkring vores situation. Det er helt unikt, og alle er fuldstændig i sync. Det er en af grundene til, at jeg og mange andre i klubben elsker at arbejde her og være en del af Lyngby Boldklub. I samme forbindelse vil jeg gerne rose ledelsen, Friends of Lyngby og den kommercielle afdeling, for de har været gode til at samle hele Lyngby. Byen har været fantastiske. Jeg føler, at alle lige fra holdet over sponsorer til fansene har forstået strategien, og hvem vi er som klub, så alle kan trække i samme retning. Det er en stor styrke for Lyngby Boldklub, og det er en fornøjelse at være en del af klubben og lokalområdet, siger cheftræneren.,

Netop den store opbakning på både hjemme- og udebane er noget, som cheftræneren har haft stor fokus på i foråret, og han vil derfor også gøre alt for at sende fansene glade hjem i morgen eftermiddag.

– Vores mindset er først og fremmest på at slutte godt af på hjemmebane. Jeg er utrolig glad for, at vi er lykkedes med at skabe en hjemmebane, hvor alle frygter at spille. Der er en særlig stemning på Lyngby Stadion, fordi fansene er så tæt på banen og brænder så meget for klubben. Vi vil sindssygt gerne slutte godt af for dem. Det er selvfølgelig kun sejr, der tæller, men vores udtryk skal også være sådan, at vi kan være stolte af os selv, siger Freyr, som ikke lægger skjul på, at det kun er tre point, der tæller i morgen.

– Det klæder os at komme blæsende ud til kampen – specielt på hjemmebane. Det har vi haft succes med især i foråret, så det vil vi selvfølgelig rigtig gerne. Vi har selvfølgelig også en rigtig dygtig modstander, der kan gøre noget taktisk imod os, men vi vil gøre alt, hvad vi kan for at komme fra start med et stærkt udtryk. Meget kommer an på, hvordan kampen udvikler sig, men vi har selvfølgelig både en plan a, plan b og plan c. Uanset hvad skal vi have tre point – det er sådan det er, slutter han.

Der er kampstart kl. 14:00 på Lyngby Stadion.

Kamppartner er Sinatur Hotellerne.