Unik Akademi-stime på førsteholdet

Lyngby Boldklub er i gang med at sammensætte en ganske unik stime, da førsteholdet ikke siden 1997 har spillet en kamp uden en Akademi-spiller i startopstillingen.

Gennem årene har Lyngby Boldklub produceret at hav af Superligaspillere, spillere til udlandet og ikke mindst spillere, der er endt med at repræsentere landsholdet.

Spillere som Yussuf Poulsen, Lasse Schøne og Anders ’AC’ Christiansen er alle blevet skolet hos De Kongeblå og har siden fået flotte karriere.

Udviklingen sker dog ikke af sig selv, og efter spillerne har gennem deres flotte udvikling på Akademiet, er der altid nogle fra de enkelte årgange, der ender med at tage turen hele vejen op på førsteholdet i Lyngby Boldklub.

Leverancen fra Akademiet til førsteholdet er så massiv, at Lyngby Boldklub ikke siden november 1997 har spillet en førsteholdskamp uden minimum én spiller fra Akademiet.

Når Freyr Alexanderssons mandskab løber på banen mandag mod AaB, vil det derfor være kamp nummer 896 i træk med en Akademi-spiller i startopstillingen, hvis altså minimum én finder plads i startopstillingen.

I Lyngby Boldklubs officielle førsteholdstrup er der pt. 13 spillere, hvoraf to dog er udlejet, der har været forbi Akademiet.