Finnbogason og Salah-kasse i Future Cup-nederlag

Lyngby Boldklub spillede sidst på eftermiddagen Future Cup-kamp ude mod SønderjyskE, og det var hjemmeholdet der efter en sen scoring løb med en 3-2-sejr.

Sæsonens sidste Future Cup kamp for De Kongeblå blev spillet her til eftermiddag, da turen gik til Haderslev, hvor SønderjyskE ventede.

Lyngby Boldklub stillede som turneringen foreskriver med en masse unge spillere krydret med rutine i form af blandt andre Alfred Finnbogason.

Hjemmeholdet havde også velkendte navne med, da både Marc Dal Hende, Christopher Remmer og Troels Kløve blandt andre velkendte navne startede inde.

Hjemmeholdet kom bedst fra land, da det tidligere OB-talent Mikkel Hyllegaard bragte SønderjyskE i front efter en lille kvarters tid.

Lyngby Boldklub svarede dog flot igen, da Alfred Finnbogason udlignede efter 21 minutter og unge Mohamed Salah Ali få minutter senere også gjorde det til 1-2.

Føringen holdt indtil kort før pause, hvor Mikkel Hyllegaard igen nettede, og dermed udlignede stillingen på ny.

Anden halvleg blev præget af mange udskiftninger, og mange af de unge talentfulde kongeblå drenge fik vist sig flot frem.

Alligevel var det dog hjemmeholdet, der med en scoring i det 89. minut af Villads Klindt Sørensen, løb med 3-2-sejren.

SønderjyskE – Lyngby Boldklub

24.05.23 Kl. 16:00 i Sydbank Park

Future Cup, 5. Spillerunde.

3-2 (2-2)

1-0, Mikkel Hyllegaard (14 min)

1-1, Alfred Finnbogason (21 min)

1-2, Mohamed Salah Ali (24 min)

2-2, Mikkel Hyllegaard (44 min)

3-2, Villads Klindt Sørensen (89 min)

Lyngby Boldklub: Filip Versterre, Gustav Mortensen (65. Valdemar Lykke), Johan Meyer, Villads Mølgaard (65. Jeffrey Adjek-Broni), Mikkel Juhl, Parfait Bizoza, Sanders Ngabo (75. Mounir Secka), Mathias Kaarsbo, Mohamed Salah (46. Michael Opoku), Endrit Kamilji (65. Emil Corfitzen), Alfred Finnbogason.