U14 og U15 viste sig flot frem ved Nørhalne Cup

To af akademiets talentfulde hold var taget til Nordjylland i Kristi Himmelfartsferien for at spille Nørhalne Cup. Turneringen bød på gode kampe mod dygtige modstandere, som gav begge hold udfordringer og flere anledninger til vise sig flot frem i løbet af dagene.

Lyngbys U15-hold var en del af et stærkt felt med store navne blandt de deltagende klubber herunder Benfica, AZ Alkmaar, Genk og West Ham. Førstnævnte delte gruppe med Lyngby og blev slået i én ud af Lyngbys fire flotte gruppesejre.

Det var nemlig et U15-hold, der lagde meget solidt fra land ved at levere rent bord i sejre og clean sheets i alle fire gruppekampe. Først blev engelske Cambridge United slået 5-0. Herefter slog U15-holdet Benfica 2-0 og de to jyske hold, Kolding og Vendsyssel 3-0. Dermed kunne holdet toppe gruppen inden West Ham ventede i turneringens semifinale.

Det viste sig at blive et begivenhedsrigt opgør mellem to oplagte hold. West Ham tog sejren på 1-0, men Lyngby skabte mange chancer og havde med mere skarphed også kunne slå London-holdet ud.

I kampen om tredjepladsen ventede italienske Udinese. Lyngby viste flot moral og arbejdede sig tilbage i kampen efter at være kommet bagud med 1-0. Lyngby sikrede sig en flot 3. plads i turneringen og en sejr på 3-1.  Cheftræner Younes Pedersen havde kun ros tilovers for sine spillere, som løste opgaverne flot undervejs.

– Vi spiller fire solide kampe i gruppespillet og ender sikkert på førstepladsen, selvom vi er i gruppe med et hold som Benfica. Vores semifinale mod West Ham bliver spillet på et virkelig højt niveau af begge hold, og vi er uheldige med ikke at gå videre. Generelt skal drengene bare have ros for det niveau de leverede undervejs, som også gør, at vi ender som nummer tre foran meget anerkendte udenlandske akademier. Det kan vi godt være stolte af, sagde Younes Pedersen.

U14 fik masser af kampminutter og lærerige oplevelser

Klubbens U14-mandskab lagde også flot fra land, da de i gruppe med AaB, AIK Stockholm og Løvenstad endte som nummer to efter 1-1 mod de to førstnævnte og en sejr på 3-1 mod Løvenstad. I kvartfinalen ventede Horsens, som udnyttede et Lyngby-hold, der virkede en anelse trætte i kampen og generelt havde det svært mod Horsens fysiske udtryk. Kampen endte med et 4-2-nederlag.

Turen blev en anelse præget af, at holdet blev ramt af flere skader, men det betød selvfølgelig masser af spilletid til de spillere, der var klar, som kæmpede sig flot gennem turneringen og leverede stærke indsatser undervejs.

I holdets to sidste placeringskampe blev det til et 4-3 nederlag til Frederikstad og en 6-1 sejr over Vendsyssel FF.

Akademiet præsenteres af Sydbank.