Sejre til U19 og U13-talenterne

Kristi Himmelfarts dagene bød på masser af bold på Lyngby Boldklubs akademi. U19, U17 og U13 var i liga-aktion, mens U14 og U15 var til Nørhalne Cup i Nordjylland. U19 fulgte op på deres pokaltriumf med endnu en sejr og U13 vandt fjerde kamp på stribe.

I midtugen kunne U19 fejre en fantastisk præstation, da de besejrede FCK og dermed kunne kalde sig for dette års pokalmestre. Holdet fik selvfølgelig fejret det flotte resultat, men havde heller ikke mange timer før forberedelsen til weekenden startede igen. Lørdag eftermiddag ventede Esbjerg hjemme på Lyngby Stadion i sæsonens næstsidste ligakamp.

En stor del af kampens første 45 minutter foregik på Esbjergs banehalvdel, og Lyngby-mandskabet var det mest dominerende hold på banen. Det var dog ikke alt der lykkedes i spillet med bolden, og Esbjerg bed fra sig af et par omgange efter omstillinger, hvor Lyngby-keeper Gustav Ullits måtte i aktion. Det var også Lyngby, der var skarpest, og de kunne gå til pause med en føring på 2-0 efter flotte individuelle aktioner.

Første scoring kom efter ca. 20 minutter spillet. Lyngby vandt bolden højt oppe på banen, hvor den endte for fødderne af Kean Tran, der med en yderside aflevering kunne sende bolden mellem to Esbjerg-spillere til Michael Opoku, der flugtede bolden i mål. Han skulle også blive dobbelt målscorer, da han få minutter før pausefløjt tog sagen i egen hånd og gled forbi fire Esbjerg-spillere, inden han sikkert sparkede bolden ind til 2-0.

I 2. halvleg fik Esbjerg reduceret til 2-1, men Lyngby-mandskabet holdt føringen hele vejen og sikrede sig 3 point.

U13 med dobbeltsejr

Det unge U13-hold var både i aktion torsdag og lørdag. Først ventede en stærk modstander i KB, som Lyngby slog med 3-1 efter en fornem kamp, der bød på chancer, der kunne have givet en endnu større sejr. Scoringerne talte blandt andet et flot frisparksmål og flere gode offensive aktioner.

Lørdag formiddag ventede endnu en udfordring mod HB Køge på hjemmebane. Her startede Lyngby kampen rigtig skidt og var fortjent bagud 2-0 i pausen efter en energiforladt 1. halvleg. En opsang i pausen gav spillerne blod på tanden, og i 2. halvleg fandt de et helt andet gear frem og formåede på mindre end 10 minutter at vende kampen til 3-2, inden de et kvarter før tid lukkede den til 4-2.

U13-holdet har dermed fire sejre på stribe og befinder sig på andenpladsen i Liga 1. I næste kamp venter rækkens førerhold i Farum, som spilles onsdag d. 31. maj.

U14 og U15 var til turnering i Nordjylland, som blandt andet bød på kampe mod Benfica, West Ham og Udinese. Følg med på vores sider for at læse mere om turen.

Akademiets præsenteres af Sydbank.