Tidligt rødt kort blev afgørende i nederlag til OB

Et rødt kort til Lyngby Boldklub og et efterfølgende straffespark efter 17 minutter blev afgørende, da De Kongeblå her til eftermiddag tabte med 0-4 til OB.

Det startede fantastisk, men festen ændrede sig hurtigt til det modsatte, og så måtte Lyngby Boldklub æde et 0-4-nederlag til gæsterne fra Fyn.

Efter to minutter fik Lyngby Boldklub den bedst mulige start på kampen, da Tobias Slotsager rev Frederik Gytkjær omkuld i feltet. Dommeren pegede på pletten og udviste i samme moment den unge midterforsvarer.

VAR-vognen fandt dog en offside, hvorfor euforien over den fantastiske start hurtigt lagde sig igen.

Lyngby Boldklub startede i det hele taget kampen rigtig flot, og efter fem minutter lagde Tochi Chukwuani et skarpt indlæg til Alfred Finnbogason, som dog ikke for alvor fik ram på sit hovedstød.

OB kom langsomt bedre med i kampen, og efter et par gode tilløb til chancer, hamrede Jakob Breum et langskud på overliggeren. Dommeren markerede hjørnespark, og herfra ændrede kampen fuldstændig karakter.

OB kom højest på indlægget og sendte bolden mod kassen. Alfred Finnbogason smed sig inde på stregen og af ren refleks fik han sat hånden på bolden.

Dommeren fløjtede straffespark og gav islændingen et rødt kort. Mads Frøkjær omsatte straffesparket med stor sikkerhed til 0-1.

OB satte sig helt naturligt herefter på opgøret, og efter 33 minutter burde Jakob Breum have gjort det til 0-2, da han fik serveret et fladt indlæg til bagerste stang, men hans afslutning gik forbi mål.

Fem minutter efter gik den dog længere for De Kongeblå, da et hurtigt frispark sendte Yankubah Mineth alene igennem med Mads Kikkenborg. Angriberen blev først vinket offside, men efter et længere VAR-gennemsyn blev målet til 0-2-godkendt.

Kort før dommerens pausefløjt måtte Mads Kikkenborg hive en stor redning ud af ærmet, da Yankubah Minteh tryllede i højresiden. Kikkenborg leverede dog trods dagens resultat en flot kamp i Lyngby-målet.

Nede med 0-2 med 45 minutter igen lignede det en svær opgave for Freyr Alexandersson mandskab, og det blev da også en lettere rodet affære.

Efter 53 minutter udbyggede Jeppe Tverskov føringen til 0-3 efter et hjørnespark, og selvom både Kolbeinn Finnsson og Frederik Gytkjær fik markeret sig offensivt i de efterfølgende 10 minutter, kom hjemmeholdet dog aldrig for alvor tæt på at bringe spænding tilbage i opgøret.

Frederik Gytkjær fik bolden i nettet efter et ganske fint Lyngby-angreb, men dommeren vinkede offside i situationen.

Med 10 minutter tilbage af kampen blev det også 0-4, da unge og indskiftede Charly Nouck satte bolden ind bag Mads Kikkenborg.

Det blev ikke til flere mål i kampen, hvorfor et slagent 10-mands Lyngby-mandskab måtte gå fra banen uden point.

Både AC Horsens og AaB tabte også i denne runde, hvorfor det er status quo forud for næste rundes hjemmekamp mod AaB. Der er således fortsat tre point og en dårligere målscorer op til den rigtige side af nedrykningsstregen.

Lyngby Boldklub – OB

21.05.23 Kl. 14:00 på Lyngby Stadion

3F Superliga, 30. Spillerunde.

0-4 (0-2)

0-1, Mads Frøkjær (19 min)

0-2, Yankubah Minteh (38 min)

0-3, Jeppe Tverskov (54 min)

0-4, Charly Nouck (83 min)

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Willy Kumado (80. Tobias Storm), Lucas Hey, Andreas Bjelland (61. Brian Hamalainen), Pascal Gregor, Kolbeinn Finnsson, Marcel Rømer (61. Petur Knudsen), Tochi Chukwuani (70. Parfait Bizoza), Rezan Corlu (45. Casper ’Dani’ Winther), Frederik Gytkjær, Alfred Finnbogason.

Tilskuertal: 6.827

Foto: Fodboldbilleder.dk