Hele byen med: Ny nøglekamp på søndag

Der venter Lyngby Boldklub en utrolig vigtig kamp på søndag, når OB gæster Lyngby Stadion. Vi har brug for at få hele byen med, så de tre point kan blive kongeblå.

Lyngby Stadion har været uindtagelig i foråret, og det skyldes ikke mindst den fantastiske opbakning, som vi hjemmekamp efter hjemmekamp oplever.

Både fra Fanzonen, fra fanafsnittet, fra loungerne og alle øvrige pladser har opbakningen og troen på tingene været overvældende. Vi er ikke i tvivl om, at det direkte har kastet point af sig.

Fantastisk tilskuersnit i 2023 – Hele byen er med

De to seneste hjemmekampe har været utroligt spændende og tætte. Med 2-1-føringer i begge kampe har Lyngby Boldklub skulle krige en snæver føring hjem i de sidste minutter, og det er sket med stående og taktfaste klapsalver fra hele Lyngby Stadion.

Energien fra tribunerne er et gennemgående tema, når man snakker med truppen om betydningen af vores hjemmebane, og med et flot snit for 2023 lydende på 6.465 tilskuere pr. hjemmekamp, har vi da også følelsen af, at hele byen er med De Kongeblå.

– Det er fantastisk at mærke, hvordan hele Lyngby Stadion er med til at løfte holdet og bære dem frem. Man fornemmer virkelig, hvordan alle er sammen om Lyngby og sammen om, at vi også efter sommerferien skal have Superligafodbold på Lyngby Stadion. Jeg håber, at vi igen på søndag får den her elektriske stemning mod OB, for det giver uden tvivl det ekstra, der kan være med til at sikre os tre vigtige point, siger Adm. Direktør, Andreas Byder.

Potentiel tangering af rekord

At opbakningen har været bemærkelsesværdig, er der ingen tvivl om, og det har også kunne aflæses på de flotte resultater hjemme på Lyngby Stadion.

Ikke siden 1999 har Lyngby Boldklub spillet syv Superligakampe som ubesejret hjemme i egen hule, men netop den rekord kan tangeres på søndag, når OB gæster Kongens Lyngby.

Anfører Marcel Rømer er ikke bleg for at tilskrive fællesskabet, den særlige Lyngby-ånd og opbakningen på eget græs en stor del af æren for de flotte hjemmeresultater,

– Når vi går på banen på Lyngby Stadion, så føler vi, at vi kan slå alle. Med sejre over både FC Midtjylland og Brøndby IF synes jeg også, at vi har vist det. Der er ingen tvivl om, at opbakningen og den her specielle Lyngby-ånd, som vi fornemmer lige fra vi møder ind i klubben, gør noget specielt for os, og jeg tror også, at der direkte er point i det. Jeg tror og håber på, at der søndag kommer mange folk på stadion, så vi kan fortsætte den her fantastiske stime, vi har gang i, siger Marcel Rømer.

Utrolig vigtigt kamp

Søndag kl, 14:00 fløjtes der op den vigtige kamp mod OB på Lyngby Stadion, og betydningen af kampen kan ikke overvurderes.

Med tre point op til den rette side af nedrykningsstregen og med tre kampe tilbage, er tingene naturligvis absolut sat på spidsen.

Adm. Direktør i Lyngby Boldklub, Andreas Byder, ser frem til kampen, men understreger også betydningen af den.

– Der er ingen tvivl om, at det er en kæmpe kamp for os i jagten på at kravle op på den rigtige side af nedrykningsstregen, og derfor håber jeg også på, at vores fantastiske hjemmepublikum møder talstærkt og larmende op. Vi har fra starten af sæsonen været meget tydelige og bevidste om, at det helt store mål for os var et klare den i Superligaen, og efter et utroligt forår, er vi glade for stadig at være i spil til at nå vores mål, siger Byder inden, at han fortsætter.

– Vi vidste, at vi ville opleve og- og nedture i den her sæson, men jeg synes, at vi sammen med alle omkring Lyngby Boldklub og i Lyngby generelt er lykkedes med at rykke sammen i bussen og har bevaret det specielle Lyngby-fællesskab, slutter Byder.

Du kan købe billet til søndagens hjemmekamp mod OB her.