U19-holdet vinder pokalturneringen

Efter en fantastisk kamp i Tingbjerg Idrætspark, tog Lyngby Boldklubs U19-talenter en forrygende 2-1-sejr over F.C. København, hvorfor de er pokalmestre 2023.

Solen stod højt på himlen over Tingbjerg Idrætspark, da Lyngby Boldklub her til aften spillede pokalfinale mod F.C. København.

Masser af Lyngby-folk og fans var mødt op på stadion i Brønshøj, og stemningen fik hurtigt ben at gå på for de mange med kongeblå sympatier på lægterne.

F.C. København kom bedst fra land, og efter syv minutter spillede ’Løvernes’ Noah Sahsah flot en medspiller fra foran mål. Hårdt presset afsluttede FCK-angriberen dog over mål.

Herfra stod der Lyngby Boldklub på sagerne, og det er ikke for meget sagt, at De Kongeblå burde føre med mere end den 2-0-føring, der endte med at stå på måltavlen ved pausefløjt.

Først blev en friløber brændt, og kort efter var det Gustav Mortensen, der afsluttede over kassen fra en god position i feltet. ¨

Få minutter efter gik den dog ikke længere for københavnerne, da Lyngby Boldklub slog et godt indlæg i feltet. Emile Chambo kom højest, og så kunne han sørge for 1-0-føringen.

Efter 26 minutter havde Michael Opoku mindre held med sin afslutning, efter at Lyngby Boldklub ellers havde erobret bolden højt på banen og skabte en stor chance. Opoku sparkede dog over mål.

Efter en god halv time fik De Kongeblå igen bolden i nettet, da en god afslutning tog stolpen og Lyngby Boldklub kom først på returen og kunne sende bolden i det tomme net. Linjedommeren løftede dog flaget og markerede offside.

Dermed lignede det en snæver 1-0-føring til pausen, men kort før pausefløjtet nåede Michael Opoku højest på et hjørnespark, og så kunne han pande bolden i nettet til 2-0.

Kort efter fløjtede dommeren til pause, hvorfor Mads Kristensens drenge kunne gå til pause med en 2-0-føring.

Efter pausen blev kampbilledet en anelse mere roligt i forhold til chancer.

Lyngby Boldklub-drengene spillede en meget kontrolleret 2. halvleg, og kun sporadisk kom ‘Løverne’ frem til chancer.

Gustav Ullits hev af to omgange fine redninger ud af ærmet, men F.C. København fik dog alligevel reduceret kort før tid, da Noah Sahsah med få minutter igen fik reduceret til 2-1.

Dermed kom der spænding i slutminutter, men flere mål blev det ikke til i Tingsted Idrætspark, hvorfor Akademiets ældste talenthold kort efter kunne løfte pokalen til stor jubel for de mange fremmødte, der holdte med Lyngby Boldklub.

F.C. København – Lyngby Boldklub

17.05.23 Kl. 18:30 i Tingbjerg Idrætspark.

Pokalfinale.

1-2 (0-2)

0-1, Emile Chambo (23 min)

0-2, Michael Opoku (45 min)

1-2, Noah Sahsah (87 min)

Lyngby Boldklub: Gustav Ullits, Kean Tran, Johan Meyer, Marius Jacobsen, Gustav Mortensen, Lauge Sandgrav, Peter Langhoff, Sanders Ngabo (67. Jeffrey Adjei-Broni), Wiliam Steinorsson, Michael Opoku (90+. Villads Mølgaard), Emile Chambo (80. Mathias Kaarsbo).

Akademiet præsenteres af Sydbank.