Rømer: Vi jagter det med næb og kløer

Kaptajn-Rømer er klar til morgendagens kamp, hvor de flotte forårstakter skal følges op mod Silkeborg IF.

Efter sidste weekends flotte 2-1-sejr hjemme over FC Midtjylland, er Lyngby Boldklub kommet tættere på den rigtige side af nedrykningsstregen.

Selvom troen hele tiden har været på at holdet kunne klare skærene, så mener anfører Marcel Rømer, at det er fedt, at troen på det seneste er blevet bakket op af gode resultater.

– Stemningen har været rigtig god i den her uge, og det synes jeg egentlig, at den har været i hele foråret. Resultaterne har afspejlet vores præstationer inde på banen, og det giver os selvfølgelig en enorm tro på os selv.

– Vi gik med en intern tro på, at vi stadig kunne komme op på den rigtige side af stregen, og i nogles ører var det nok mere en naiv drøm, men nu er vi ’in the mix’, som Freyr kalder det, indtil de sidste kampe, og det er selvfølgelig utrolig fedt, at vi har kunne bakke vores egen tro op på den måde.

– Der er en masse, der har rynket på næsen over vores tro på tingene, så det er da helt sikkert ekstra rart at kunne modbevise dem ved, at vi stadig er i live. Motivationen er dog nok størst internt. Vi vil rigtig gerne bevise noget overfor hinanden. Vi stiller store krav til hinanden, men løser også tingene sammen, og det tror jeg er en af vores helt store styrker. Vi jagter det med næb og kløer, siger Marcel Rømer.

Blevet bedre i perioder uden bolden

Lyngby Boldklub havde i efteråret svært ved at stå imod pres fra modstanderne, der for ofte fandt vejen til netmaskerne bag den kongeblå defensiv.

Præstationerne er blevet mærkbart bedre, og det mener kaptajnen, at der er en ganske klar årsag til.

– Jeg synes, at vi blandt meget andet, er blevet rigtig dygtige til at hvile i, når vi ikke har bolden. Vi vil selvfølgelig helst have kuglen, men vi er blevet bedre i de perioder, hvor vi ikke har den, fortælle Rømer, som tror, at netop dét kan hjælpe holdet morgendagens kamp mod Silkeborg.

– Silkeborg er utroligt dygtige på kuglen – især på egen bane, så vi skal igen være utroligt disciplinerede og kyniske i vores præstation. Vi skal ud og være det hold, som vi har været igennem hele foråret, for der har vi vist, at vi kan slå de bedste hold i rækken, og der mener jeg, at Silkeborg er i blandt.

Der forventes mange mennesker på lægterne i Jysk Park i morgen og heriblandt også dejligt mange med kongeblå sympatier. Marcel Rømer glæder sig til morgendagens forventeligt flotte ramme for kampen.

– Det er utrolig fedt, at der bliver tryk på i Silkeborg, og det er vigtigt for os, at der også kommer mange af vores egne fans. Vi elsker jo, når der er run og pres på. Det synes jeg, at vi har trivedes rigtig godt i på det seneste. Vi har bevist, at vi kan præstere under pres, og det har jeg en stor tro på, at vi kan igen i morgen, slutter anføreren.

Der er kampstart kl. 14:00 i Jysk Park.

Marcel Rømer præsenteres af Rudolf Freelance & Consulting.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske