Weekend på akademiet: U17 fik point mod FC Midtjylland og U13 slog Brøndby

Der var masser af Akademi-fodbold i weekenden, hvor fire af klubbens hold var i aktion. U17 leverede en stærk præstation og fik uafgjort mod FC Midtjylland. U13 slog Brøndby sikkert mens U14 og U19 blev slået af FCN.

Lørdag skulle U17-holdet på en længere køretur, da FC Midtjylland ventede i det jyske. Der var lagt op til en god udfordring for Lyngby-spillerne mod rækkens nummer 4, som havde vundet tre ud af deres fire seneste opgør. Det skulle vise sig at blive en tæt affære, hvor Lyngby i sidste ende var uheldige med ikke at få alle tre point med hjem.

1. halvleg var meget lige mellem de to hold, og FC Midtjylland kom med masser af fysik, som Lyngbys spillere var gode til at matche. Efter ca. 10 minutters spil fik Lyngby bragt sig foran med 1-0, da Kristian Jasovic opsnappede bolden og på egen hånd satte en sikker scoring ind. Føringen holdt til pause.

2. halvleg var præget af hårdt spil og dueller, hvilket resulterede i, at FC Midtjylland fik en udvisning med ca. en halv time tilbage af opgøret. Overtallet gav Lyngby kontrol over begivenheden, men i den periode savnede holdet desværre skarpheden til at få lukket kampen. I stedet kunne FC Midtjylland med en lang bold, i kampens sidste minut, skabe den chance, de skulle bruge for at få point. Kampen endte 1-1 efter en flot indsats af U17-mandskabet, som leverede en indsats, der fortjente et bedre udfald.

Assistenttræner Emil Kjersgaard var også ærgerlig på spillernes vegne efter kampen:

– Der var mange gode individuelle præstationer i dag, jeg kunne fremhæve. Men vigtigst er, at vi som hold og kollektiv performer på et rigtig godt niveau kampen igennem mod en god modstander. Derfor står jeg også med en rigtig ærgerlig følelse over udfaldet. Specielt på vegne af spillerne, som havde fortjent at få en sejr med hjem i dag, sagde Emil Kjersgaard.

U13 med 3-0 sejr over Brøndby

Akademiets U13-hold var en tur på den københavnske vestegn, hvor Brøndby IF ventede. Brøndby-holdet fik den bedste start på kampen og virkede for en stund til at være ovenpå. Efter 10-15 minutter fik Lyngby dog mere og mere fat om tingene og var derfra kampens bedste og farligste hold.

Første scoring kom efter et fint gennembrud i venstre side, hvor Arthur Bech modtog en bold i feltet og sendte den fladt ind foran mål til Adam Heine, der lagde bolden ind bag Brøndbys keeper.

Kort tid efter brød August Myrwick igennem i højre side og lagde bolden ind til Arthur Bech, som på sin førsteberøring øgede føringen til 2-0.

I 2. halvleg kunne Lyngby-holdet definitivt lukke kampen, da August Myrwick tog sagen i egen hånd og stjal bolden fra en Brøndby spiller og sikkert satte scoringen ind til 3-0. En god aktion som kronede en generelt flot kamp af Lyngby-holdet.

Akademiet præsenteres af Sydbank.