Optimismen er intakt

eSuperligaen var i eftermiddags tilbage, og det blev en begivenhedsrig affære, der desværre ikke sendte Lyngby Boldklub direkte i semifinale, og derfor venter der flere spændende opgør på lørdag den 13. maj i City2.

Anders Juul spillede alle kampene for Lyngby og ud af de fire kampe hev han 2 sejre og et uafgjort hjem. Altså 7 point til tabellen.
– Det er fedt, at eSuperligaen er tilbage, og det skal vi huske at glæde os over, selv om vi lige nu er skuffede over resultatet, og der venter os nogle svære kampe mod virkelig stærke modstandere til Finals, så er vi optimistiske. Vi ved, at alt kan ske til Finals, og vi vil kæmpe for logoet på trøjen, siger han og Majer Hajj, der hev 3 point i land supplerer:
– Det er så godt for dansk FIFA, at eSuperligaen er tilbage. Vi ville gerne have haft et andet resultat, men vi har alt at spille for og stadig stor tro på tingene til den 13, siger han.
– Jeg håber virkelig, at der kommer mange Lyngby-fans og bakker os op. Det ville være virkelig fedt at have dem i ryggen, for vi har jo set og hørt, hvor stor betydning de har for fodboldholdet.

Træner Mikkel Haller ærgrede sig over nogle fejl i afviklingen, der besværliggjorde turneringen for Lyngby Boldklub. Vejen til semifinalerne er længere nu, men den udfordring er holdet klar til.
– Vi står med et af de stærkeste hold i hele turneringen, og vi sigter efter at vinde eSuperligaen, og hvis drengene rammer dagen, så gør vi det også, slutter Haller.

På lørdag er Viborg seedet 1 og FCN nummer 2.
Gruppe A: Nykøbing, Lyngby, Brøndby & AaB.
Gruppe B: Helsingør, Randers, Esbjerg & Næstved.

De otte hold, der ikke kom direkte i semifinalerne, skal spille et alle-mod-alle gruppespil for at finde nummer 1, der går i semifinalen.
Der spilles med samme pointsystem, som i dagens indledende gruppespil.

Seedet 1 (Viborg) vælger hvem af de to gruppevindere, de vil møde i semifinaler.

Finals afvikles den 13. maj fra kl. 12.00 i City2 i Taastrup.

Lyngby Boldklubs eSportshold præsenteres af Pop’s Pizza.