Nederlag til U19 mod OB

Der var akademidag på Lyngby Stadion i lørdags med fuldt program for klubbens dygtige hold. Resultatmæssigt blev det ikke som ønsket, men der var god stemning på anlægget, og der blev da også leveret godt spil og fine præstationer i løbet af dagen. U13-holdet sin første sejr i ligaen ude mod B93.

U19 tog imod OB i en flot kulisse inde på Lyngby Stadion, hvor holdet skulle spille deres sjette kamp på blot 14 dage. Der var måske derfor noget træthed at spore hos spillerne, som i kampens første 45 minutter kæmpede med at få spillet til at køre. Det energiske udtryk, som har været et kendetegn for holdets mange gode kampe i sæsonen, manglede desværre, og OB var derfor det bedste hold i 1. halvleg. Lyngby måtte gå til pause bagud 1-3.

I 2. halvleg var der tydelige forbedringer at se, og Lyngby sad mere på begivenheden. De gode takter resulterede også i store chancer, hvor OB blandt andet måtte cleare en afslutning på stregen. Det lykkedes dog ikke for U19-holdet at bringe sig tilbage i kampen, der sluttede som ved pausen, 1-3. Cheftræner Mads Kristensen hæftede sig ved, at indsatsen i 1. halvleg fik stor betydning på dagen.

– Vores indsats i 1. halvleg er grunden til, at vi ikke får noget med fra kampen i dag. Vi ligner slet ikke os selv og mangler energi og kvalitet. 2. halvleg var absolut godkendt og med lidt mere held og skarphed, kan vi godt vende tingene på hovedet. Men vi må også konstatere, at vi havde sat os selv i en unødvendig svær situation. Det skal vi selvfølgelig lære af, sagde Mads Kristensen efter kampen.

U15 og U17 tabte desværre knebent til OB, mens U14 om formiddagen måtte se sig slået af Brøndby.

U13 fik første ligasejr mod B93

Lørdag kl 10:00 var U13-holdet i aktion på udebane, og efter to uafgjorte kampe i streg lykkedes det at sikre de 3 point. Lyngby var i kontrol i store dele af kampen, og til trods for en noget vanskelig græsbane formåede spillerne at levere en flot omgang fodbold med flere gode opspil og angreb.

Lyngby gik til pause med en føring på 2-0 efter scoringer fra Siddhan Amgai og August Myrwick. I 2. halvleg havde holdet flere store chancer og fik også lukket kampen med et flot langskud fra Gustav Gravgaard.

I næste weekend venter Brøndby U13 på udebane lørdag kl. 12:00.

Akademiet præsenteres af Sydbank.