Hamalainen: Vi skal bruge vores positive udvikling

Brian Hamalainen glæder sig over Lyngby Boldklubs positive udvikling i foråret, som han gerne ser fortsat søndag eftermiddag i Aalborg.

Søndag eftermiddag venter der en fantastisk spændende kamp for Lyngby Boldklub, når turen går til Nordjylland for at byde AaB op til dans.

AaB ligger ligesom Lyngby Boldklub pt. under nedrykningsstregen, så der er lagt op til en dramatisk kamp mellem to sultne mandskaber.

Rutinerede Brian Hamalainen forventer en kamp med nerve i, men også en kamp, som De Kongeblå kommer til at trives i.

– Jeg tror, at det bliver en kamp med nerve. AaB er rigtig pressede. De er på hjemmebane, og i og med, at de trods alt også ligger sidst, så formoder jeg, at der kommer til at være store forventninger til dem mod os.

– Vi har selvfølgelig også et pres på os, men det har vi levet med længe nu. Vi har ligget i bunden af rækken hele efteråret, og alle har for længst dømt os ude. Det er vi i gang med at modbevise, og jeg tror, at vi kan bruge den her positive udvikling, vi er i som hold, til rigtig meget. Vi trives som hold rigtig godt i de her kampe, siger Hamalainen, som derudover forventer en tæt affære, hvor momentum kan svinge en hel del.

– Det bliver en kamp, der kommer til at være meget åben og svinge meget i forhold til momentum. Der skal vi være stærke og i stand til at klare os igennem de svære perioder. Samtidig skal vi tro på, at vi kan give AaB-problemer i vores egne gode perioder, der også vil komme. Vi skal ud og gribe kampen an, som vi har gjort i de seneste kampe, komme godt fra start og få lagt et godt tryk på dem. Vores mindset er, at vi skal ud og jage en sejr, og så må vi se, hvordan kampen udvikler sig undervejs.

De Kongeblå går som udgangspunkt altid efter sejr, men Hamalainen betoner dog også, at der efter søndag stadig venter fem kampe, der uanset resultatet mod AaB bliver utrolig vigtige.

– Kampen på søndag er selvfølgelig rigtig vigtig, men vi må heller ikke glemme at uanset, hvordan søndagens kamp falder ud, så er der stadig en håndfuld kampe, der kræver vores fulde fokus. Intet er afgjort uanset, hvad der sker på søndag, siger Hamalainen.

Kampen fløjtes i gang kl. 14:00 på søndag.

Brian Hamalainen præsenteres af Kbh-kollegier.dk.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske