Fantastisk tur til Athen for U14 og U15

Lyngby Boldklubs Akademi havde to hold afsted på tur til Grækenland, som bød på både træninger, kampe mod stærke modstander og selvfølgelig en masse social aktivitet på tværs af de to trupper.

Der var planlagt et tæt program for de to hold, da de torsdag morgen fløj afsted mod Athen. Spillere og trænere så frem til international modstand og brugte også dagene på at have fokus på kost- og søvnvaner på en tur, hvor spillerne skulle præstere flere dage i streg.

For U14 stod turen på to træningspas og to træningskampe mod henholdsvis Panathinaikos og Olympiakos. De to kampe gav mange udfordringer, som var nye for spillerne. Det var der masser af læring i, ifølge cheftræner Bertram Gylling.

– Der var rigtig mange gode og nye oplevelser, som drengene kan bruge fremover. Der blev spillet hårdt i begge vores kampe, og der blev tilladt langt mere af dommerne, end vi er vant til. Jeg tror, det var rigtig godt for spillerne at prøve. Det var også modstandere, der spillede meget direkte mod os, og specielt Panathinaikos-kampen var meget åben af den grund. Så udover, at turen har bidraget med en masse socialt til gruppen, så er der også vigtige erfaringer at tage med hjem, udtalte Bertram Gylling.

U14 spillede den første kamp mod Panathinaikos, som endte 3-3. En kamp der bølgede frem og tilbage med mange chancer til begge hold. Kamp nummer to var mod Olympiakos, og her var Lyngby-holdet mere i kontrol og gjorde det sværere for modstanderen at være med. Der var masser af godt offensivt spil, hvilket resulterede i en storsejr på 6-2.

U15 leverede flot mod gode modstandere

Programmet for U15 bød også på både træning og kampe.

Første test var mod AEK Athen, som blev slået med 1-0. Kamp to bød på en top-udfordring mod et blandet U15/U16 hold fra Olympiakos. Her kom Lyngby holdet bagud med to, men formåede at kæmpe sig tilbage i kampen og score til 2-2 i overtiden. Cheftræner Younes Khabtani var begejstret for modstanden på turen og holdets evne til at matche dem.

– Helt overordnet synes jeg, vi fik det med hjem fra turen, vi ønskede, og det var fedt at se de to årgange blive rystet sammen på tværs. I forhold til vores kampe, så var de på et rigtig højt niveau, og det var vores spillere en stor del af. Olympiakos var en super test for os med masser af læring. Det var stærkt, at vi arbejdede os tilbage i kampen på den måde, sagde Younes.

Turen gav også anledning til en kulturel udflugt til Acropolis for begge hold. Det kan I se billede af herunder.

Akademiet præsenteres af Sydbank.