Lyngby Boldklub hjalp strandet færøsk pigelandshold

I starten af april strandede Færøernes U19-pigelandshold i Danmark, men Lyngby Boldklub stod klar til at hjælpe holdet, der nu sender en stor tak til De Kongeblå.

d. 5. april var det færøske fodboldforbund på vej til Armenien med deres U19-pigelandshold, men da de missede deres fly, var de pludselig strandet i Danmark i et døgns tid.

Heldigvis kendte teknisk direktør i det færøske fodboldforbund, Pætur Clementsen, Lyngby Boldklub rigtig godt, da han har været trænet på Akademiet, hvorfor han kontaktede De Kongeblå.

Her var færingerne naturligvis mere end velkommen, og der blev taget godt imod dem.

Pætur Clementsen har derfor efterfølgende takket for gæstfriheden og melder om, at Lyngby Boldklub nu har fået en række nye fans på Færøerne.

– På vegne af det færøske fodboldforbund vil jeg gerne sende en hilsen til Lyngby BK for den hjælp vi fik den 5. april. Vi var på vej til Armenien med vores U19-pigelandshold, da vi missede vores fly i CPH og var derfor strandet i København et døgns tid. Heldigvis kendte vi gode mennesker i Lyngby, hvor vi fik al den hjælp – og mere til – end vi kunne drømme om. Vi fik stillet en bane til rådighed, omklædningsrum, bolde, drikkedunke m.m. Derudover var Lux klar og vaskede vores træningstøj, så vi kunne have rent tøj med videre på rejsen. Efter træningen sørgede Lyngby Boldklub også for, at vi fik serveret smørrebrød til alle spillere og ledere på 2. sal i klubhuset. Da vi ankom på Lundtoftevej følte vi os velkomne fra første øjeblik, hvilket betød rigtig meget for os alle sammen, siger Clementsen inden, at han fortsætter.

– Efter en rigtig skidt start på vores rejse, blev det til en god dag for os alle, hvor vi oplevede stor gæstfrihed og hjælpsomhed. Jeg blev bekræftet i mine minder om den varme kultur og gode mennesker der heldigvis stadig er i klubben. Tusind tak for hjælpen til Lyngby Boldklub – I har fået endnu flere færøske fans, fortæller Pætur Clementsen.

Det færøske U19-pigelandshold endte med at vinde begge deres kampe med henholdsvis 4-2 over Malta og 2-0 over Armenien, hvilket betød, at holdet vandt deres gruppe.

#SammenForLyngby

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske