Corlu: Ingen her giver op

Rezan Corlu var i sidste weekend tilbage i startopstillingen, og han var glad for at kunne bidrage til en vigtig sejr, der ifølge den kreative midtbanespiller holder Lyngby Boldklub i live i Superligaen.

Efter et svært pointmæssigt efterår, har De Kongeblå bidt fra sig i foråret, hvor en svær situation er blevet vendt til en yderst spændende strid om retten til at forblive i Superligaen.

Forbedringer inden for kridtstregerne er naturligvis en stor årsag til opblomstringen, men mentaliteten er ifølge Rezan Corlu også noget helt særligt hos ’vikingerne’.

– Folk har jo både lagt os i koma og dømt os ude, men ingen her giver op. Hvorfor skulle vi det? Vi tror på indtil det skulle gå hen og blive matematisk umuligt at klare den. Hvis man kigger på de seneste 10 kampe, så er vi det hold i kvalifikationsspillet, der er i bedst form, og det skal vi selvfølgelig bare bygge videre på og bruge til vores fordel. Vi tror 100% på det i truppen, og man kan mærke, at hele klubben er bag os, siger Rezan Corlu, som mener, at holdet har vist flotte Superliga-takter i foråret.

– Man er selvfølgelig kun berettiget til at være i Superligaen, hvis man ender med at slutte over stregen, men jeg synes, at vi her i foråret har vist, at vi sagtens kan høre til her. Vi har fået gode sejre over både Brøndby IF og FC Midtjylland samt taget point fra FC Nordsjælland, så vores præstationer har været rigtig gode i 2023. Vi har vist, at vi sagtens kan være med.

Sund respekt for OB

OB kommer til mandagens kamp med to sejre på stribe over henholdsvis AaB og Silkeborg IF.

Fynboerne er derfor kun ét point fra syvendepladsen i Superligaen, hvorfor Rezan Corlu da også har en sund respekt for mandagens modstander. Fokus ligger dog på holdets egne kompetencer og opgaver.

– Vi skal fortsætte med at have fokus på os selv, og gøre de ting, som vi er gode til. Vi skal fortsætte med at stå godt som hold, være aggressive i vores dueller og fortsætte med at kæmpe for hinanden inde på banen – det har været en kæmpe styrke for os i foråret, siger Corlu inden, at han fortsætter.

– OB er et godt hold, og de har nogle dygtige offensive individualister, men når det er sagt, så er der ingen grund til ikke at tro på, at vi kan vinde. Vi har præsteret godt, og vi skal bare fortsætte den positive udvikling, som vi har været inde i på det seneste, slutter 10’eren.

Rezan Corlu præsenteres af Homemate.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske