Ngabo: Vigtigt at man altid er klar

Sanders Ngabo har ikke fået meget spilletid i indeværende sæson, men i sidste weekend viste han, hvorfor det er vigtigt konstant at holde sig fokuseret og klar.

Sanders Ngabo kom i sidste weekend ind og spillede en afgørende rolle i sejren over AC Horsens. Ngabo voldte ’De Gule’ store problemer, og han lagde tilmed op til Marcel Rømers vigtige 2-1-scoring.

I denne sæson er det i midlertidigt ikke meget spilletid, det er blevet til for den talentfulde offensivspiller, som dog har accepteret sin rolle og glæder sig over, at han nu kan bidrage.

– Det har selvfølgelig været svært ikke at spille så meget, men omvendt er det også en del af gamet. Når man er en del af holdsport, så skal man acceptere ens rolle på holdet, og det har jeg gjort. Nogle gange har man en vigtig rolle, og andre gange udfylder man en anden rolle. I den her sæson, har jeg ikke haft den største rolle på banen, men i weekenden var der brug for mig, og jeg er bare glad for at jeg kunne hjælpe, siger Ngabo, som naturligvis er glad for sidste weekends indhop.

– Det var dejligt. Selvom man ikke nødvendigvis er i truppen, så skal man være klar. Jeg er glad for at jeg kunne komme ind og vise, at jeg sagtens kan spille en rolle i Superligaen, og at jeg kan hjælpe holdet mod vigtige point.

Fanfavorit med tro på tingene

På trods af begrænset spilletid i denne sæson, er der én ting, der altid er sikkert efter kampene på Lyngby Stadion.

Fansene – især de unge af slagsen – står klar nede i Fanzonen til at få en autograf eller en selfie med Sanders Ngabo, som på rekordtid er blevet fanfavorit.

Ngabo sætter stor pris på alle fansene opbakning til både ham og resten af det kongeblå mandskab.

– Det er selvfølgelig fedt. Selv når jeg ikke spiller så meget, så hører jeg min sang fra tribunen. Jeg får en masse kærlighed fra vores fans, og det er selvfølgelig noget, som jeg sætter utrolig stor pris på. De er vigtige for os som hold og klub, fortæller han.

Weekenden står modsat normalt på træning i stedet for kamp, da det først er mandag, at De Kongeblå skal i ilden, når der venter en udekamp mod OB.

Ngabo og resten af Lyngby Boldklub kommer med en sund respekt for modstanderen, hvem offensivspilleren dog også tror på kan besejres.

– Det er en kamp, som vi selvfølgelig spiller for at vinde. Sådan er alle kampe for os. Vi er meget afklarede omkring vores situation, så vi glæder os til at angribe kampen på vores måde og gå hårdt efter vores tre point. Det bliver en svær udekamp, men vi tror på, at vi kan vinde, slutter han.

Sanders Ngabo præsenteres af Help.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske