Lauge Sandgrav besøgte Fuglsanggårdsskolen

Onsdag eftermiddag besøgte førsteholdsspiller og Akademi-talent Lauge Sandgrav Fuglsanggårdsskolen, hvor han selv gik som dreng.

I Lyngby Boldklub betyder den lokale forankring utrolig meget for os, og det er vigtigt for at give tilbage til det nærmiljø, der bakker så flot op omkring De Kongeblå.

Vi besøger derfor jævnligt lokale skoler, og onsdag eftermiddag var turen kommet til Lauge Sandgrav, som besøgte sine egen tidligere skole, Fuglsanggårdskolen.

Lauge Sandgrav holdt et oplæg, hvor han fortalte om sit liv som fodboldspiller og ikke mindst om vigtigheden af at have det sjovt, når man spiller fodbold. Der var masser af plads til spørgsmål fra de mange nysgerrige børn.

Efter spørgsmålene gik Lauge ud med børnene, hvor han lærte fra sig af både finter og tricks.

Lærer på Fuglsanggårdsskolen, Claus Abilgaard, glæder sig over besøget fra Lyngby Boldklub og Lauge Sandgrav.

– Vi er altid glade for at have besøg fra Lyngby Boldklub, og ikke mindst af en af vores tidligere elever, som vores nuværende elever kan spejle sig i. Det var dejligt at se Lauge igen, og vi er meget taknemmelige for at have en lokal klub, der prioriterer kommunens børn og unge, så højt som Lyngby Boldklub gør, siger Claus Abilgaard.

Også gårsdagens hovedperson, Lauge Sandgrav, var glad for at kunne give lidt tilbage til sin gamle skole.

– Det var fantastisk at være tilbage, og det var sjovt at være tilbage i gamle omgivelser igen. Børnene havde en masse gode spørgsmål, og det var fedt at kunne give lidt tilbage til der, hvor jeg selv har rendt og spillet rigtig meget fodbold, da jeg var yngre, fortæller Lauge Sandgrav.

Lauge Sandgrav præsenteres af Sydbank.

#SammenForLyngby