U14 og U15 rejser til Grækenland på træningstur

To af Lyngby Boldklubs Akademi-mandskaber rejser torsdag til Grækenland, hvor der venter masser af sociale tiltag og træningskampe mod græske storhold.

Der venter Lyngby Boldklubs U14 og U15-talenter en stor oplevelse, når de torsdag rejser til Grækenland og frem til søndag skal træne og spille kamp i Athen.

På programmet er der træningspas svarende til, hvordan drengene ville træne hjemme i Lyngby Boldklub, samt træningskampe mod både AEK Athen, Panathinaikos og Olympiakos.

Ungdomsudviklingstræner Marcus Oxe fortæller om turen.

– Formålet med turen er at matche vores 2008 og 2009-talenter mod god international modstand samt sikre større samhørighed mellem årgangene. Vi har arrangeret et antal træninger, der flugter med, hvad drengene er vant til derhjemme fra, så vi rammer den ugentlige load, som spillerne skal have.

– Derudover glæder vi os også til at kunne udfordre vores trænere mod modstandere, som de ikke er vant til at møde derhjemme. Vi glæder os til turen, og vi er sikre på, at den bliver givtig for både spillere og stab.

38 spillere og seks trænere/ledere tager i morgen afsted mod Athen.

Akademiet præsenteres af Sydbank.