Rømer matchvinder i forrygende 2-1-sejr

Lyngby Boldklub tog en fantastisk og vigtig 2-1-sejr i dagens kamp mod AC Horsens. Sejren bringer De Kongeblå op på 11. pladsen i 3F Superligaen.

Søndag eftermiddag var der dømt et brag af en kamp på Lyngby Stadion, hvor vi hjemme tog imod AC Horsens, der indtager pladsen lige over nedrykningsstregen.

Med ni point op til AC Horsens var der blevet blæst til angreb, og det var da også De Kongeblå, der dominerede fra kampen start.

AC Horsens stod langt tilbage på banen, og Lyngby Boldklub kunne derfor sætte spillet langt fremme på banen. Allerede efter et enkelt minut fik Brian Hamalainen plads til at forsøge sig fra distancen, men forsøget med venstreskøjten blev over mål.

Over mål røg forsøget også fra Lucas Hey, da han efter 7 minutter ellers kom højest på et hjørnespark serveret af Brian Hamalainen.

Lyngby Boldklub fortsatte med at sidde på spillet, om end AC Horsens forsvarede sig dybt og flot, så det var svært at skabe chancer.

Efter 20 minutter forsøgte Kolbeinn Finnsson sig udenfor feltet, men nok engang fik gæsterne blokeret på kanten af feltet.

Efter 25 minutter kunne gæsterne dog ikke holde stand længere.

Brian Hamalainen slog nok et skarpt hjørnespark, og da bolden fik lov til at hoppe inde i det lille felt, kunne Sævar Magnusson komme først på kuglen og fra tæt hold sparke bolden i kassen til stor jubel for Lyngby Stadion.

AC Horsens kom derefter straks længere frem ad banen, og fem minutter efter føringsmålet fik de også udbytte af deres første forsøg mod mål.

Et indlæg fra AC Horsens blev clearet, men indskiftede Thiago Santos afsluttede resolut mod mål fra kanten af feltet, og så kunne bolden stryge helt ned i hjørnet uden chance for Mads Kikkenborg.

AC Horsens stillede sig derefter atter længere tilbage på banen, og i resten af første halvleg blev det primært til forsøg fra distancen fra Lyngby Boldklub. Både Marcel Rømer og Lucas Hey havde dog ikke held med forsøgende, der begge strøg over mål.

Kort før pausen kom AC Horsens frem til deres anden afslutning, da de forsøgte sig fra kanten af feltet. Denne gang fik ’De Gule’ dog ikke ordentligt træf på bolden, hvorfor den flade afslutning ikke voldte Mads Kikkenborg problemer.

Holdene gik derfor helt lige til pause med 1-1 på måltavlen.

Lyngby Boldklub fortsatte med at sidde på kampen efter pausen, og allerede to minutter inde i anden halvleg fik De Kongeblå en kæmpe chance for at bringe sig i front på ny.

Kolbeinn Finnsson havde sneget sig med i AC Horsens-feltet, og han befandt sig pludselig helt fri foran mål efter et fladt indlæg. AC Horsens-målmand Matej Delac læste dog afslutningen godt, hvorfor Finnsson ikke fik noteret sin første Lyngby-scoring i denne omgang.

Efter 55 minutter bød AC Horsens sig også til foran mål efter et indlæg fra højresiden. Den normalt så skarpe angriber sparkede dog over mål i denne omgang.

Chancen pillede dog ikke synderligt ved det momentum som Lyngby Boldklub havde opbygget, og selvom det kneb med at skabe store åbne chancer, begyndte Freyr Alexanderssons tropper dog at nærme sig en scoring.

Efter 63 minutter tog en velspillende Rezan Corlu chancen fra kanten af feltet med ydersiden, men bolden strøg snært over Matej Delacs mål.

Med små 20 minutter igen gik den dog ikke længere for gæsterne.

Marcel Rømer kom efter en bold fra indskiftede Sanders Ngabo i en god position på kanten af gæsternes felt, og så krøllede han klogt bolden over i det lange hjørne udenfor målmandens rækkevidde, hvorfor Lyngby Stadion kunne bryde ud i jubel over en ny føring.

Lyngby Boldklub bevarede momentum i perioden efter føringsmålet, men alligevel blev det en tand nervøst mod kampens afslutning.

Efter 84 minutter spillede AC Horsens en farlig bold i dybden, men Marcel Rømer fik skærmet bolden flot af, så Mads Kikkenborg kunne nå ud og tage sig af den løse bold.

Det lignede mere og mere tre point til De Kongeblå, og stemningen på Lyngby Stadion var mod kampens afslutning elektrisk.

Stemningen blev løftet helt op under taget i kampens døende sekunder, da AC Horsens fik sat et afsluttende pres ned mod Lyngby-målet og fik sig et par farlige standardsituationer, hvor også AC Horsens målmand blev sendt med frem.

Bolden var da også på vej ind over stregen efter et hovedstød fra bagerste stang, men Marcel Rømer stod fuldstændig korrekt placeret inde på stregen, hvorfor han kunne heade bolden i sikkerhed til et stort jubelbrøl fra lægterne.

Kort efter fløjtede dommerens kampen af, hvorfor Lyngby Boldklub kunne notere tre vigtige point til kontoen.

Næste opgave er mandag d. 24. april ude mod OB.

Lyngby Boldklub – AC Horsens

3F Superliga 25. Spillerunde.

Lyngby Stadion, 16.04.23 Kl. 14:00.

2-1 (1-1)

1-0, Sævar Magnusson (25 min)

1-1, Thiago Santos (29 min)

2-1, Marcel Rømer (71 min)

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Brian Hamalainen (84. Tobias Storm), Lucas Hey, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Kolbeinn Finnsson (63. Sanders Ngabo), Marcel Rømer, Casper ‘Dani’ Winther, Rezan Corlu (90+ Kristian Riis), Sævar Magnusson (90+ Petur Knudsen), Frederik Gytkjær.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske