Rømer: Skal fortsætte med at lægge på

Lyngby Boldklub skal gerne bruge tre point søndag eftermiddag, når AC Horsens gæster Lyngby Stadion. Marcel Rømer vil angribe kampen med den frigjorthed, som han mener klæder De Kongeblå.

Der var ingen med kongeblå sympatier, der ligefrem fik anledning til at smile over mandagens resultat i 3F Superligaen, hvor AC Horsens snuppede tre point mod Silkeborg IF.

Ifølge Marcel Rømer var det dog ikke et resultat, der ændrede synderligt ved troen på tingene i Lyngby Boldklub-truppen.

– Vi tror stadig rigtig meget på tingene, og vi har fokus på os selv. Vi synes, at vi som hold er et godt sted, men vi også elementer, hvor vi selv synes, at vi kan lægge på, så vi kan tippe kampene over til vores fordel og tage tre point. Vi stiler efter at være med til det sidste, så vi selv kan afgøre det, og det er bestemt stadig inde for rækkevidde, siger Rømer.

Marcel Rømer er en af de mere rutinerede på Lyngby-mandskabet, og selvom alle lige fra de unge til de rutinerede byder godt ind på holdet, så har Rømer også fokus på at bidrage med sin store erfaring.

– De unge har allerede fået rigtig meget god og værdifuld erfaring, så jeg synes egentlig, at alle i truppen byder godt ind. Der hvor jeg sammen med de andre erfarne spillere måske kan bidrage lidt ekstra er, at vi jo har prøvet at stå i lignende situationer før. De unge kan læne sig op ad os, for vi ryster ikke på hånden, når tingene spidser til, siger Rømer, som glæder sig over den store energi, som han mærker fra de unge spillere.

– Vi er en god blanding af unge og rutinerede, og jeg synes faktisk, at det lige er den kombination, som vi har brug for i vores situation. De unge kommer med en sindssygt fed energi, og de kan godt have en god følelse af at være uovervindelige – det smitter også af. De ting, som vi mere rutinerede bidrager med, smitter også af på dem, og på den måde komplementerer alle hinanden godt.

Mere frit end sidst

Det er ikke længe siden, at AC Horsens besøgte Lyngby Stadion, hvor det efter en kamp, der bølgede frem og tilbage endte med 1-1.

Rømer husker kampen, som et opgør med en vis nerve.

– Det var en sindssygt intens kamp, hvor man godt kunne mærke, at der var noget på spil. Når man ser tilbage på kampen, kunne man godt se, at begge hold måske var lidt nervøse for at tabe, og det kan godt være, at indledningen på søndag kommer til at bære præg af det samme. Derfra skal vi tage over og dominere kampen, så vi kan få de tre point, siger Rømer, som gerne ser et mere frit Lyngby-mandskab end ved seneste indbyrdes kamp.

– Vi skal ud at spille mere frit end senest mod AC Horsens. Jeg synes også, at det klæder vores hold, når vi spiller med energi og en frigjorthed – det er her, hvor vi er bedst. Det er os, der skal ud at hente deres forspring, så vi skal ud at angribe kampen, slutter Rømer.

Der er kampstart i morgen kl. 14:00, og du kan købe dine billetter til kampen her.

Strik
0.00 kr.
Apply a promo code:
Subtotal - 28 items
Shipping & taxes calculated at checkout.
5,836.40 kr.
Checkout Now