Virum-Sorgenfri-dreng skriver to-årig kontrakt med Lyngby Boldklub

Adam Vendelbo har taget turen fra U13 og op i Lyngby Boldklubs førsteholdstrup, og nu skriver han en ny to-årig kontrakt med De Kongeblå.

I Lyngby Boldklub er talentudviklingen alfa og omega, og vi elsker, når vores lokale drengene tager turen op gennem Akademiet og til førsteholdet.

Det er derfor med stor glæde, at vi kan offentliggøre, at 20-årige Adam Vendelbo netop har underskrevet en ny to-årig aftale gældende fra sommer, hvorfor han nu har kontrakt til sommeren 2025 med Lyngby Boldklub.

Fodboldchef i Lyngby Boldklub, Nicas Kjeldsen, glæder sig over kontrakten med offensivspilleren og roser i samme ombæring det store talentarbejde, der foregår i klubben.

– Det er altid specielt, når en af vores lokale talenter tager turen hele vejen op til førsteholdet, og jeg glæder mig over, at Adam har fortsat sin gode udvikling, og at vi nu kan give ham den her fuldtidskontrakt. Jeg er sikker på, at han kun kommer til at vokse yderligere, og at han går en flot kongeblå fremtid i møde, siger Nicas Kjeldsen inden, at han fortsætter.

– Vi har rigtig mange gode årgange på vej, hvor der er et væld af spillere, der har muligheden for at gå hele vejen. Adam er en af dem, og vi er rigtig glade for, at vi nu har sikret os og ham de bedst mulige forudsætninger for at fortsætte sin flotte udvikling.

Adam Vendelbo kom til Lyngby Boldklub fra vores samarbejdsklub Virum-Sorgenfri, da han blev U13-spiller, og fodboldchef Nicas Kjeldsen understreger da også vigtigheden af det gode klubsamarbejde og anerkendelsen af det gode børnefodboldarbejde, der foregår ude omkring i de lokale samarbejdsklubber.

– Adam er et fantastisk eksempel på det gode samarbejde, vi har med vores samarbejdsklubber, da vi havde et super godt forløb med Virum-Sorgenfri dengang han kom til Lyngby Boldklub. Det er vigtigt for os også at anerkende Virum-Sorgenfri, da de også har været med til at forme Adam. Arbejdet med de mange glade og talentfulde fodboldbørn i vores nærområde er i trygge hænder, og det glæder os, slutter Nicas Kjeldsen.

Også Head of Coaching I Lyngby Boldklub, Piotr Haren, glæder sig over at en af klubbens egne talenter og lokale drenge har taget turen hele vejen op gennem Akademiet.

– Det er en kæmpestor glæde, når en af vores egne drenge tager turen hele vejen op gennem Akademiet. Adam er en spændende spiller, der tænker offensivt og har nogle fantastiske spidskompetencer. Han har udviklet sig enormt flot over de seneste år, og jeg er sikker på, at han kan nå langt i den kongeblå trøje, siger Piotr Haren.

Fra fan til førsteholdsspiller

Hovedpersonen selv har gennem de seneste otte års tid fået Lyngby Boldklub ind under huden, og han kan derfor efterhånden siges at have fået kongeblåt blod i årerne.

For Adam Vendelbo er det derfor kæmpestort, at hans første professionelle kontrakt bliver skrevet i lige netop Lyngby Boldklub.

– Jeg er meget, meget glad. Det har været et mål for mig i hele miv liv at skrive min første professionelle kontrakt, og det er kæmpestort for mig, at det lige netop bliver i Lyngby Boldklub. Jeg er glad for hele miljøet, og jeg er sikker på, at det er det bedste sted for mig at fortsætte min udvikling i.

– Lyngby Boldklub har altid været min førsteprioritet. Jeg har været her siden, at jeg blev U13-spiller, så jeg kender jo alle folkene her i klubben, og det betyder meget for mig, at der bliver troet på mig. Jeg glæder mig til at betale tilbage og vise, at tilliden er berettiget.

Adam Vendelbo er fra Virum-Sorgenfri, og siden han har helt lille, har Lyngby Boldklub derfor altid været klubben for ham og hans familie.

Det er derfor med en speciel følelse, at Vendelbo trækker den kongeblå trøje over hovedet.

– Jeg har været Lyngby-fan siden, at jeg var helt lille, hvor min far var rigtig god til at tage mig med på Lyngby Stadion. Der hvor jeg kommer fra holder alle med Lyngby Boldklub, så det er stort for mig at spille i den kongeblå trøje.

Adam Vendelbo kommer fra sommer med på fuldtid i førsteholdstruppen, og det er noget, som han er sikker på kommer til at give hans udvikling et stort skub i den rigtige retning.

– Det kommer til at give mig enormt meget, at jeg bliver fuldtid. Jeg synes allerede på træningslejren i vinter, at jeg kunne mærke, hvor meget det gav mig. Jeg synes også, at jeg bliver bedre og bedre jo mere, at jeg træner med nogle spillere, der alt andet lige har mere erfaring og fysisk også er stærkere. Jeg ser meget lyst på min udvikling her i klubben, og jeg vil arbejde benhårdt for at få min chance, slutter Adam Vendelbo.

Adam Vendelbo præsenteres af Sydbank.

#FremtidenErKongeblå