Tochi: Forventer en anden udgave af FCM

Meget vand er løbet gennem åen i FC Midtjylland siden Lyngby Boldklub besejrede dem med 1-3 i Herning. Tochi Chukwuani forventer en svær kamp, hvor De Kongeblå dog stadig har stor tro på egne evner.

Det er blot en lille måned siden, at Lyngby Boldklub senest var et smut på MCH Arena i Herning, og her blev det til en fantastisk 1-3-sejr over ’Ulvene’.

Siden har morgendagens hjemmehold skiftet træner, og selvom Tochi Chukwuani ser tilbage på en fantastisk kongeblå præstation i Herning tilbage i marts, så forventer han også en anden opgave i denne omgang.

– Jeg husker den kamp som værende rigtig, rigtig godt fra vores side. Vi stod godt defensivt, hvor vi fik lukket ned for dem i størstedelen af kampen, men samtidig fik vi også sat vores eget spil og skabte rigtig mange gode chancer. Vi var effektive i både udførslen af vores gameplan og foran mål. Det skal vi være igen i morgen, siger Chukwuani inden, at han fortsætter.

– De kommer med en sejr i deres første kamp med en ny træner, og jeg forventer også en anden udgave af FC Midtjylland end den, vi mødte senest. Jeg tror, at de kommer med en del mere power, og så tror jeg også, at de kommer med et andet udtryk rent spillemæssigt. Det der bliver afgørende for os er, at vi får vundet andenboldene og sat vores præg på spillet. Vi skal virkelig være skarpe på duellerne, for det tror jeg bliver et nøglemoment i kampen.

Mest formstærke i nedrykningsspillet

Lyngby Boldklub har haft et stærkt forår indtil videre, og selvom holdet stadig er under nedrykningsstregen, har De Kongeblå så langt fra været nemme at spille mod på det seneste.

Tochi Chukwuani er således forårets mest formstærke hold i nedrykningsspillet, og det er noget, som midtbanespilleren bestemt mener, at han og holdkammeraterne kan tage med sig.

– Det kan vi bruge til rigtig meget. Selvom vi ’kun’ har spillet uafgjort i de seneste to kampe, så føler vi stadig, at vi kommer med et momentum. Det har været fint mod Horsens og Silkeborg, men vi føler også stadig, at vi kan blive endnu bedre. Vi tager de gode delelementer med fra hver af de kampe, og så satser vi på at stykke det sammen til en ny stor og helstøbt indsats i morgen, siger Tochi, som dog også sagtens kan pege på, hvor holdet skal forbedre sig.

– Vi kan skrue endnu mere på vores spil med bolden. Der har vi været gode, men vi føler, at vi kan være endnu bedre. Vi kan også blive endnu skarpere på den sidste tredjedel – specielt omkring vores indlæg, synes jeg. Hvis vi lægger lidt på i den fase, så tror jeg også, at vi får tur i den mod Midtjylland, slutter han.

Der er kampstart i morgen på MCH Arena kl. 14:00.

Foto: Fodboldbilleder.dk