Afværget chokstart gav et enkelt point

Silkeborg scorede efter et halvt minut, men Lyngby Boldklub slog hurtigt tilbage og fik et enkelt point mod Silkeborg IF.

Efter en velfortjent landskampspause gik det i dag løs i slutspillet, da Lyngby Boldklub tog imod Silkeborg IF hjemme på Lyngby Stadion.

Knapt havde tilskuerne sat sig på deres pladser før, at der var gang i netmaskerne, og det var desværre gæsterne, der var hurtigt ude.

Lyngby Boldklub tabte bolden i fremdrift fra egen bagkæde, og så blev De Kongeblå fanget ud af balance, hvorfor Silkeborg kom alene igennem med Mads Kikkenborg. Tonni Adamsen svigtede ikke, men chokstartede Lyngby Stadion og bragte gæsterne foran med 0-1.

Knapt havde ærgrelsen over den dårlige start dog lagt sig inden, at bolden lå i Silkeborgs net.

Sævar Magnusson kom over højrekanten, hvorfra han slog et fladt indlæg og fandt Frederik Gytkjær tæt under kassen. Gytkjær sparkede resolut bolden ind ved foden af nærmest stolpe, og så var der igen balance i regnskabet.

Det tydede derfor på en yderst målrig affære på Lyngby Stadion, men langsomt tog de hårde dueller over i stedet for de store chancer.

Tonni Adamsen forsøgte sig fra distancen, men rigtig farligt blev det ikke, da bolden strøg i lapperne på Kikkenborg.

Minuttet efter var chancen straks større, da Mads Kikkenborg kom skævt ud af sit mål, hvorfor Silkeborg pludselig havde tomt mål at angribe. Bolden blev spillet på tværs til Sebastian Jørgensen, som dog heldigvis afsluttede over mål.

Lyngby Boldklub ville også lege med. Willy Kumado spillede på ny en flot kamp på højrebacken og efter 22 minutter blev han retvendt mod gæsternes mål. Willy udnyttede sin enorme fart og afsluttede fra kanten af feltet, men bolden fløj desværre lige over mål.

Mod afslutningen på anden halvleg tog Lyngby Boldklub mere og mere over, men på trods af flere gode optræk, var det kun Pascal Gregor, som efter en hjørnespark fik sendt en afslutning afsted forbi mål.

I stedet var Silkeborg tæt på at bringe sig foran på ny, men Mads Kikkenborg tog sig godt af et eller fint forsøg langs jorden.

Dermed gik holdene helt lige til pause med 1-1 på måltavlen.

Kampbilledet fortsatte i anden halvleg, om end det blev en tand mere chancefattigt.

Efter 56 minutter måtte Alfred Finnbogason lade sig udskifte med noget, der ligner en længerevarende skade. Vi følger op på skaden på lyngby-boldklub.dk.

Chancer var det dog til gengæld som nævnt småt med, men efter 68 minutter overraskede Willy Kumado alligevel Silkeborg-defensiven med sin fart og skabte en stor chance.

Kumado strøg til mållinjen og nåede akkurat et langt træk, så han kunne spille bolden skråt bagud til Sævar Magnusson, som dog hårdt presset ikke kunne få dirigeret bolden mod kassen.

Lyngby Boldklub havde bolden mest, men kæmpede med at skabe store chancer i denne fase af kampen.

Med et kvarter tilbage var Silkeborg tæt på at straffe Lyngby Boldklub på en omstilling, men igen var Mads Kikkenborg klar med en stor redning langs jorden.

Det lå til Lyngby Boldklub i slutfasen og efter 88 minutter kom den gyldne mulighed da også.

Mathias Kristensen vandt en duel, som sendte Frederik Gytkjær alene igennem i en spids vinkel. Silkeborg-målmand Nicolai Larsen reddede dog flot i situationen.

Lyngby Boldklub pressede på i slutfasen, men det blev ikke til flere mål på Lyngby Stadion, hvorfor det sluttede med en pointdeling.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er mandag d. 10. april på udebane mod FC Midtjylland.

Lyngby Boldklub – Silkeborg IF

02.04.23 Kl. 14:00 på Lyngby Stadion.

3F Superligaen, 23. spillerunde.

1-1 (1-1)

0-1, Tonni Adamsen (1 min)

1-1, Frederik Gytkjær (4 min)

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Lucas Hey, Andreas Bjelland, Pascal Gregor, Willy Kumado, Kolbeinn Finnsson, Tochi Chukwuani, Marcel Rømer, Sævar Magnusson, Frederik Gytkjær, Alfred Finnbogason.

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske