Magnusson kalder på fokus og kynisme mod Silkeborg

Sævar Magnusson ser frem mod morgendagens hjemmekamp mod Silkeborg, hvem han kalder et unikt hold i dansk fodbold.

Da Lyngby Boldklub før landskampspausen spillede 1-1 mod AC Horsens, måtte Sævar Magnusson udgå med en hovedskade i første halvleg.

Kort efter blev islændingen syet med syv sting, men den målfarlige offensivspiller er hurtigt blevet kampklar igen.

– Det går fint med hovedet. I de første tre-fire dage kunne jeg ikke heade til bolden, fordi jeg var så hævet omkring flængen, men jeg var bare heldig, at jeg ikke fik en hjernerystelse. Jeg var virkelig irriteret over ikke at kunne spille videre, men når jeg ser tilbage på det nu, kan jeg godt se, at det var det eneste rigtige i situationen, at jeg blev taget ud. Jeg er dog fuldstændig klar nu, og det generer mig slet ikke mere, siger Sævar Magnusson, som dog ikke er helt tilfreds med det ar, der nu er plantet i hans pande.

– Der kommer til at være det her flotte tydelige ar i et halvt års tid, så i mellemtiden må folk bare tro, at jeg er Harry Potter, griner han.

Tålmodighed, fokus og kynisme

Lyngby Boldklub har haft det fint mod Silkeborg i denne sæson, da det i det første møde blev 2-2 hjemme i Lyngby, imens det i efterårets sidste kamp blev til et 0-2-sejr i Jysk Park.

Uagtet de gode resultater, har hele Lyngby-mandskabet dog stor respekt for morgendagens gæster, og det handler derfor ifølge Sævar Magnusson om at kende sin besøgelsestid.

– Silkeborg er et unikt hold i dansk fodbold. Uanset hvad, så spiller de possession-fodbold, og det skal vi naturligvis forberede os rigtig godt på. Vi har gjort det godt mod dem i begge vores kampe i denne sæson, så vi tror selvfølgelig også på vores chance i morgen. Jeg forestiller mig, at det bliver en meget taktisk kamp, og vi skal være fokuserede og kyniske i samtlige 90+ minutter, siger Magnusson inden, at han uddyber.

– Silkeborg har det med at forsøge at lokke deres modstandere ud af position i deres opspil. Vi skal forblive kompakte i vores defensiv, tro på at vores chancer kommer, og så skal vi være kyniske. Der kommer til at være perioder, hvor de bare vil forsøge at spille bolden rundt, men vi tror på, at vi kan score hver gang, vi går på banen.

Rutinen er guld værd

Sævar Magnusson er med sine blot 21 år stadig en af de unge drenge i Lyngby-truppen selvom, at han efterhånden selv har prøvet meget.

Hos De Kongeblå er der dog også spillere som Andreas Bjelland og Alfred Finnbogason, som om nogen har prøvet endnu mere, og det fortæller Sævar Magnusson, at hele truppen nyder godt af.

– Vi har rigtige mange rutinerede spillere som feks. Hamalainen, Bjelland og Alfred. De er enormt gode at have i truppen. De har prøvet det meste, og det er helt fantastisk at have dem at læne sig opad og lære af.

– De lever utrolig professionelt, og de er uden tvivl forbilleder for os unge på holdet. Man kan altid regne med dem både på og udenfor banen, og det er guld værd for vores klub. Jeg synes, at vi har en perfekt blanding af unge talentfulde spillere og rutinerede spillere med enorm kvalitet, siger Magnusson.

Magnusson har på det seneste huseret på den centrale midtbane, men normalt er han angriber og spejler sig derfor rigtig meget i landsmanden Alfred Finnbogason. Det gælder både på og udenfor banen.

– Jeg spejler mig rigtig meget i Alfred. Nu har jeg været en del på midtbanen på det seneste, men normalt spiller vi samme position, så jeg lærer rigtig meget af ham både inden- og udenfor kridtstregerne.

– Alfred han er vild. Han lever virkelig bare som de færreste professionelle fodboldspillere gør, og han passer virkelig godt på sig selv. Det er noget, som jeg kan lære meget af, og som jeg også forsøger at tage til mig. Han hjælper mig meget, og jeg ved, at mange unge på holdet nyder godt af den her rutine, som man har ved sin side hver eneste dag, slutter Magnusson.

Sæver Magnusson og resten af De Kongeblå-drenge spiller hjemme i morgen kl. 14:00 mod Silkeborg iF.

Du kan sikre dig din billet her.